Waarde geven aan een veld dat op alle formulieren voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Bij het openen van ieder formulier wil het formulier initialiseren door een aantal velden een bepaalde waarde te geven; nl. veld1 = 1 en veld2 = 2. Als parameter bij het oproepen van een subroutine geef ik de naam van het formulier mee.

Ik dacht het te doen met: (maar het lukt me niet...)
Oproepen:
subVulVeldwaarde(me.name)

Sub subVulVeldwaarde(par_screenname as variant)

forms!<par_screenname>!Veld1 = 1
forms!<par_screenname>!Veld1.Backcolor = 255
forms!<par_screenname>!Veld1.Forecolor = 0

forms!<par_screenname>!Veld2 = 2
forms!<par_screenname>!Veld2.Backcolor = 255
forms!<par_screenname>!Veld2.Forecolor = 0

End sub

Wie wil mij helpen???

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je aan het doen bent. Doe er vooral een voorbeeldje bij, zou ik zeggen, en leg nog eens uit wat nu de bedoeling is.

Bekijk bijlage voorbeeld.zipHallo octafish, hierbij wat meer info. Ik heb een tabel met gebruikers. Elke gebruiker behoort tot een afdeling. Afhankelijk van de afdeling worden een aantal eigenschappen gezet bij het openen van een formulier; nl achtergrond kleur, kleur lettertype, .... Op ieder formulier heb je een veld "lblUser", "lblAfdeling" en hierin komt de naam van de afdeling te staan. Ik heb 1 opstartformulier "hoofdmenu" en bij het openen van die scherm worden de globalvariabelen "gblUser", "gblafdeling", "gblBackColor", "gblForecolor",... gevuld vanuit een tabel. Ik kan in ieder form-load event een (lokale) subroutine aanroepen waarbij de velden gevuld worden en de eigenschappen worden gezet. Maar ik wil een globale subroutine aanroepen -en als parameter wil in de naam van het formulier meegeven- waarin dan de velden gevuld worden en de eigenschappen gezet worden.

Hopelijk is het nu iets duidelijker.

Zie ook bijlage

De makkelijkste manier lijkt mij om de user gegevens mee te nemen in de OpenArgs parameter, en die bij het laden van het tweede formulier uit te lezen. Scheelt je een hele berg rompslomp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan