waarde in berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
hoi ik heb een veld dat de som berekend van de records, als er geen records zijn is dit veld leeg
nu zou ik daar toch de waarde 0,00 willen inkrijgen is dit mogenlijk . dit veld wordt in een raport opgeteld met een ander veld totalen maar als 1 van de 2 subform. leeg zijn krijg ik een fout in
de berekening

totaal.pngtotaal2.png

Is er een reden dat je de details in een subrapport zet, of vind je de makkelijke oplossing ... nou ja, .... te makkelijk?

octafish

hoe krijg ik de waarde dan in 1 rapport en zou me dat lukken, als 1 van de 2 totalen dan leeg zou zijn krijg ik toch nog de fout ?

Het lijkt mij een heel simpel rapport dat je maakt, en ik zou daar dus ook geen subrapport bij nodig hebben. Je formules werken dan ook perfect, en foutmeldingen heb je dan ook niet. Ik vermoed dat je niet voldoende heb nagedacht over je rapport, en gelijk de kanonnen (i.c. de subrapporten) hebt gepakt.

hoe begin ik hier dan het beste aan

ik wil dus een raport maken met het volgende

de gegevens van de offerte in mijn tabel tblofferte
de gegevens van de offertevrije offerteregels in mijn tabel tblvrijeofferteregels
de gegevens van de offerte offerteregels in mijn tabel tblofferteregels (deze had je al gezien in de vraag van de keuzelijsten)

als ik met een wizard werk weet ik niet goed wat waar en welke groepeerniveau's ik moet bepalen .
dan kan je ook nog eens sorteren en berekeningen maken , ik heb al een 8 tal layouts geprobeerd maar kom niet tot het gewenste resultaat

Je moet het ook niet met een wizard doen, als het even kan. Sowieso moet je alle gegevens in één query zetten, en die als basis gebruiken. Ik neem tenminste aan dat alle records te koppelen zijn op Offertenummer? Ik snap niet helemaal wat het verschil is tussen tblvrijeofferteregels en tblofferteregels, maar daar zul je vast een goede reden voor hebben. Op voorhand, zonder dus je tabellen te kennen, zou ik dat in één tabel houden met eventueel een extra statusveld. Maar wie ben ik :D. Maar goed, je query is dus prima te gebruiken voor een samengesteld rapport waarbij je groepeerniveau's kunt gebruiken om de verschillende offerteonderdelen in een eigen groepsvak te zetten.

hoi

ik heb die twee tabellen omdat ik in de

offertevrije offerteregels in mijn tabel tblvrijeofferteregels zelf tekst kan in geven en de tabel
offerte offerteregels in mijn tabel tblofferteregels werk ik met een keuzelijst om het artikel te kiezen

offerte1.png

maar zal eens proberen wat je voorsteld .

Ik zie inderdaad geen noodzaak om dat dan op die manier te doen. Sowieso lijken activiteiten als 'Afvoeren afval', 'leveren van kabels' en 'uitvoeren van slijpwerken' mij handelingen toe die je meer dan een keer gebruikt. En als zodanig zijn dat producten die je dus gewoon in je productencatalogus zou moeten opnemen. Als leverancier gebruik je dan jezelf, of je maakt voor producten het veld leverancier niet verplicht.

het is niet mijn vraag :)
maar werkt het ook als je in je formulier twee sub formulieren hebt, om dat in een query te plaatsen voor een rapport

moet eerst eens leren kijken geloof ik in deze vraag gaat het om twee subformulieren :o

hoi octafish

ik zie waar je naartoe wil en vind dat zeker een oplossing maar is er dan een mogelijkheid om een vrije tekst toe te voegen.

En wat bedoel je met 'vrije tekst'? Dat is voor mij iets dat niet wordt opgeslagen, en is als zodanig niet echt verstandig voor een database.

Dat zou toch gewoon in de tabel (en dus ook op het formulier etc) moeten staan?

hoi

heb nog wat aan het zoeken geweest in mijn voorbeeldjes en heb nog wat gevonden wat voor mij ook goed zou zijn

heb het in je vorige antwoord ingebracht maar er zit nog een fout in

Kort uitgelegd als je in de keuzelijst een tekst typt (subDataofferteregels) die nog niet in de keuzelijst zit, wordt er gevraagd op deze aan te maken.
Als je dit wil opend het form artikel en zou de getijpte tekst in het veld [Artikelnaam] moeten overgenomen worden nu opend deze enkel een leeg
artikel form.

Bekijk bijlage afhanfelijke keuzelijst filter1.rar

zou je deze eens willen bekijken thx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan