• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in cel laten zoeken in meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul101

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Goedemiddag,

Ik heb wel een beetje kennis Excel, formules, etc. Maar met wat ik nu wil kom ik er niet uit met mijn kennis. Zie voorbeeld in bijlage. Dit is een gedeelte uit een offertesjabloon die ik beheer. Ik wil dat als ik in het blad condities in cel d2 een klantnummer aangeef hij automatisch de kortingstabel invult met de kortingen die hoort bij die klant. Hij moet dus aan de hand van het klantnummer de kortingen halen uit het werkblad van die klant.Die tabellen zijn allemaal gelijk aan elkaar alleen de korting per klant verschilt natuurlijk. In het voorbeeld zijn het er 2, maar dat worden er aardig wat meer. Met wat spelen kwam ik via een ALS functie wel tot een resultaat, maar dat was maar voor 1 klant, dus voor bijvoorbeeld 50 klanten zou dat een giga-formule worden. Daarom ben ik op zoek gegaan, maar nog niet tegen gekomen wat ik wil. Ik weet ook niet of het wel eens kan wat ik wil maar als het kan dan zou ik zeer dankbaar zijn als iemand mij op weg kan helpen.

Ik hoor het graag nog.

Bijlagen

Had je nu nog eens aangegeven wat/waar je iets invult en wat/waar als resultaat is gewenst.

Pas het voorbeeld eens handmatig aan.

Had je nu nog eens aangegeven wat/waar je iets invult en wat/waar als resultaat is gewenst.

Pas het voorbeeld eens handmatig aan.

Sure, ik zal iets duidelijker zijn. De kortingen zijn ingevuld op de werkbladen van de klant. Werkblad A en B van mijn voorbeeld. Ik wil in het werkblad condities op bijvoorbeeld cel D2 het klantnummer A invullen waarna hij naar het desbetreffende werkblad van die klant A gaat om de kortingen te halen en die automatisch in te vullen in het condities blad.

Bedoel je dit

Niet helemaal, elke klant kan andere kortingen hebben dan een ander dus het is niet te ondervangen met het noemen van kortingen en daar naar te linken. De kortingen zijn al bekend van alle klanten in het werkblad van die klant. Dus in cel B2 staat voor die klant de korting voor artikelgroep 1000 en in cel B3 staat de korting voor artikelgroep 1500. Wat ik zou willen is dat zodra ik in het conditiesblad D2 het klantnummer A invoer hij automatisch naar cel B2 van klant A's werkblad gaat om die op het conditiesblad in te vullen. En als ik klant B invul dus naar cel B2 van het werkblad van klant B. Het conditiesblad is het blad waar mijn offertesjabloon zijn kortingen weghaalt. En nu moet ik elke keer die kortingen kopieren en plakken. Ik zou dat dus willen automatiseren en met een alsfunctie komt hij er wel, maar als ik 150 klanten heb dan wordt die Alsfunctie giga en ik vroeg mij dus af of dit korter en makkelijker kon.

Je info is vrij summier

Bedoel je dit in B2
Als je het tabbladnaam in D2 invult?

Code:
=ALS(D2="";"";INDIRECT(D2&"!B"&RIJ()))

Niels

Je info is vrij summier

Bedoel je dit in B2
Als je het tabbladnaam in D2 invult?

Code:
=ALS(D2="";"";INDIRECT(D2&"!B"&RIJ()))

Niels

Niels, sorry heb het meer in mijn hoofd dan dat ik het uit kan leggen maar zo iets bedoel ik wel. Een formule in de cellen B2:B82. Alleen nu doet ie het dus alleen voor klant B als je in cel D2 een B invult, maar hoe kan je die formule een range geven zodat hij werkblad A pakt als je A invult in D2 en werkblad B als je B invult in cel D2? En kan dat überhaupt?

Dat doet ie ook maar kijk eens naar je naam van tabblad A , dit is À ..... (zie streepje op de A)
De formule sleep je naar beneden en je hebt B3,B4... enz ook.

Ps gelieve niet te quotenals je meteen op iemand reageert.

Niels

Niels, sorry nieuw op fora dus nog niet bekend met hoe je moet antwoorden. En oops, inderdaad dat streepje op de A...stom stom. Maar deze formule werkt inderdaad zoals ik het zou willen. Dit is alvast super, mijn dank, maar hoe kan je dit uitbreiden? Want de bedoeling is dat het voor ongeveer 150 klanten zo gaat werken. Dus ook klanten C tot en met bijvoorbeeld Z.

Je hoeft niks uit te breiden, als je tabblad bestaat en je de naam van het tabblad invult wordt ie daar naar verwezen.
Mischien makkelijk als je er een validatielijst van maakt.

Niels

Niels, je hebt helemaal gelijk...super dit. Dit gaat mijn probleempje oplossen. Echt bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan