• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in cel wordt niet herkend als negatief getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik heb onlangs een V&W uit een bepaald boekhoudprogramma geexporteerd naar Excel.
Daarin staan dus ook creditbedragen. Deze worden in de V&W met een min achter het getal aangegeven als zijnde credit. Zie printscreen hiervoor. Het geval is nu alleen dat de waarden met een minus er achter niet worden herkend als getal. D.w.z. ze worden niet in de som formule meegenomen, Zie nogmaals printscreen hiervoor:

Knipsel5PNG.PNG

Wat moet ik nu doen om de waarde in deze cel als min getal op te nemen in deze sheet zodat ik een controle totaaltelling kan maken??

Bij voorbaat dank!

Gr. Dukes..

Ik vermoed dat de cel met het bedrag 33.842 niet herkend wordt als getal, maar bijvoorbeeld als tekst. Maar met alleen printscreen is het natuurlijk lastig om te bepalen of dit zo is...

Probeer dit eens:
Code:
Sub Spaarie()
    For Each v In Sheets(1).UsedRange
        If Right(v, 1) = "-" Then v.Value = CDbl("-" & Replace(Mid(v, 1, Len(v) - 1), ".", ""))
    Next
End Sub

Hallo Spaarie,

Vanochtend bij het openen van de sheet kreeg ik de volgende melding:

Knipsel7.PNG

Wat moet ik nog aanpassen?

Gr. Dukes..

De code 'Private Sub Workbook_Open()' moet achter 'ThisWorkbook' en niet achter 'Blad1'.
Vermoedelijk is dit je fout...

Dus even copy-pasten achter 'ThisWorkbook'...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan