• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in de juiste kolom zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

devosf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
In het voorbeeld bestand zo ik graag het volgende willen realiseren.

Ik heb verschillende hoofdcategorieën, hierbij zijn er 7 categorieën voor de uitgaven, 1 voor inkomsten en 1 voor sparen. Nu is de bedoeling als ik 1 van de 7 uitgaven categorie kiest dan moet ik het bedrag in de kolom uitgaven invullen en mag er niks in de kolommen inkomsten of sparen staan. Dit is ook de bedoeling bij de categorie inkomsten en sparen. Bij inkomsten mag er niks bij uitgaven en sparen staan en bij sparen mag er niks bij uitgaven en inkomsten staan.

Hoe kan ik dit best realiseren?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm

Je zou de gegevens iets handiger moeten sorteren bij je lijsten...... vervolgens kun je met voorwaardelijke opmaak wel iets doen.

zie voorbeeld: Bekijk bijlage helpmij voorwaardelijke opmaak.xlsm

edit:

op deze manier kun je wel nog gewoon iets invullen, alleen visueel is het erg makkelijk om het juiste vak te kiezen.

Maar er zo eigenlijk echt een beveiliging op moeten komen als dit mogelijk is. Want in de toekomst is de bedoeling dat er andere mensen ook gebruik gaan van maken.

Allereerst zou ik dan de opzet veranderen, i.p.v. de drie kolommen zou ik er twee maken, ééntje die met vertikaal zoeken de soort erbij pakt, en in die ander het bedrag. Degene met de soort kun je dan beveiligen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan