• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in een kolom plaatsen als deze de periode aktief is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bereboot

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
IK heb een draai tabel met daar in een verkoopbedrag en ook een week en jaar wanneer dit in gaat maar ook een eind wk en jaar.
Nu wil ik de waarde overnemen in een jaar planning met de juiste bedragen in de week dat de regel actief is.

wie weet hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen

Bijlagen

Ja dat ziet er goed uit.

Ja dit is wat ik bedoel

Wat doet de --Test in de formule
En het stukje ($K$6:$BL$6>=F14)*(($K$6:$BL$6<=H14)+(H14="") snap ik niet helemaal wat gebeurt daar mee:d:d

De -- maakt er een getal van en de tekst functie zet het in de juiste format. Als je de 2 streepjes weghaalt zie je dat de inhoud van de cellen verspringt van positie. Dat is een verandering van celeigenschap van getal naar tekst.

Je moet alles wat vermenigvuldigd wordt, zien als EN. Alles wat + is moet je zien als OF.
Het deel hieronder in het rood is een combinatie van die twee want het staat tussen haken. Dus het linkerdeel(in het zwart) wordt vermenigvuldigd met 1 (waar) als één of meer van de voorwaarden binnen het rode deel waar is.

Code:
 ($K$6:$BL$6>=F14)*[COLOR="#FF0000"](($K$6:$BL$6<=H14)+(H14="")[/COLOR]

Moeilijk om het overzicht te bewaren tussen al die combinaties. Het zijn allemaal net even andere voorwaarden waardoor de formule lang wordt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan