waarde in formulier selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotrax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik loop steeds tegen hetzelfde probleempje aan.

Ik heb een formulier met daarin een keuzelijst die gekoppeld is aan een subformulier.

Telkens wanneer ik het formulier open staat er in de keuzelijst niets en zijn er dus ook geen gegevens te zien in het subformulier.

Ditzelfde probleempje heb ik wanneer ik a.d.h.v. een formulier een nieuw formulier open met daarin weer een subformulier.

Graag zou ik willen dat hij standaard de eerste waarde in de keuzelijst pakt.

iemand een idee?

Anders geformuleerd

Mischien moet ik mijn vraag iets anders formuleren.

Hoe kan ik bij het openen van een formulier ervoor zorgen dat een keuzelijst een waarde laat zien (bijvoorbeeld de eerste).

groet,

rotrax

Ik snap de vraag nog niet helemaal.

Stel de vraag nog eens wat duidelijker of doe er een voorbeeld bij.

Staat er wel wat in de tabel/query van de keuzelijst?

Ik probeer het nog een keer

Wanneer je een formulier opent met een keuzelijst (er is dus alleen een keuzelijst aanwezig) geeft deze keuze lijst niets aan. wanneer ik op de pijl druk komen de gegevens te voorschijn en kan ik een keuze maken.

nu wil ik echter dat wanneer ik het formulier open er al een keus is gemaakt (bijvoorbeeld de eerste uit de lijst)

is dit mogelijk?

Ik begrijp nu wat je bedoelt.
Als je het formulier opent is dat veld leeg omdat bij standaardwaarde niets staat ingevuld.
Bij de eigenschappen van dat keuzeveld kan je een standaardwaarde invullen.
Probeer dat eens.

bedankt voor je reactie,

was even een tijdje weg.

je oplossing is inderdaad correct. Ik had overigens het formulier op gegevens toevoegen staan, daarom was de keuzelijst steeds blanco.

stel nou voor dat ik een keuzelijst heb met variabele gegevens (ik heb dus geen standaardwaarde) is het dan mogelijk om een waarde (stel de eerste waarde in de lijst) als standaard te selecteren.

groet,

Rotrax

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan