Hallo Allen,
Recent de vraag geplaatst en beantwoord gekregen over hoe ik een specifieke pagina kan exporteren en tegelijk alle formules en alle lege waardes uit de export te wissen.
Nu aanvullend de vraag hoe ik de waardes op de exportpagina, kolom Y kan aanpassen naar drie tekens. Afhankelijk van de waarde welke op de invoerpagina, cel D3 is ingegeven.
Het is nu zo dat bij het invullen van "001" de waarde in de export wordt omgezet in "1" (i.p.v. "001"). Deze invoer op invoerpagina, cel D3 kan een willekeurig drie cijferig getal zijn en moet dus ook drie cijfers blijven.
De huidige code is:
Recent de vraag geplaatst en beantwoord gekregen over hoe ik een specifieke pagina kan exporteren en tegelijk alle formules en alle lege waardes uit de export te wissen.
Nu aanvullend de vraag hoe ik de waardes op de exportpagina, kolom Y kan aanpassen naar drie tekens. Afhankelijk van de waarde welke op de invoerpagina, cel D3 is ingegeven.
Het is nu zo dat bij het invullen van "001" de waarde in de export wordt omgezet in "1" (i.p.v. "001"). Deze invoer op invoerpagina, cel D3 kan een willekeurig drie cijferig getal zijn en moet dus ook drie cijfers blijven.
De huidige code is:
Code:
Sub Opslaan()
Dim strFileName As Variant
Dim strPath As String
strFileName = Sheets("Setup").Range("C42").Value
If strFileName = False Then
MsgBox "Oh oh... je hebt niet opgeslagen! "
Else
Application.ScreenUpdating = False
Application.Calculation = xlCalculationManual
Sheets("Exportpagina").Visible = True
Sheets("Exportpagina").Copy
ActiveSheet.UsedRange.Value = ActiveSheet.UsedRange.Value
For Each cl In Range(ActiveSheet.UsedRange.Address)
If cl = 0 Then cl.ClearContents
Next cl
ThisWorkbook.Sheets("Exportpagina").Visible = False
Application.ScreenUpdating = True
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
ActiveWorkbook.SaveAs strFileName, 51
ActiveWorkbook.Close
MsgBox "Gelukt! Opgeslagen als: " & strFileName
End If
End Sub