• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in tekstbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Goedemorgen allen,

Ik ben bezig met een projectje en ik loop tegen het volgende aan. Ik heb een userform, daarin heb ik een Combobox (cboARTver) met de waardes (materiaalgegevens) uit een dynamische range (ARTvoorraad), dat is kolom D op blad 1 (Inventaris overzicht). Deze staan in een tabel(Tabelmagzijnvoorraad) Deze tabel loopt momenteel van $B$4:$M$20. Nou staan de ID-nummers in de linker kolom ernaast, in kolom C. Nou zou ik graag willen, als ik in me Combobox een item selecteer, dat het bijbehorende ID-nummer in me tekstbox wordt neergezet. Ik denk dat ik zoiets zou moeten doen??

Private Sub cboARTver_Change()
i = Me.cboARTver.ListIndex
Me.cboARTver.Selected(i) = True
Me.tbxIDnr.Value = ???????
End Sub

Me Combobox vul ik zo: ( en zou ook vast en zeker korter en makkelijker kunnen )
For Each Kloc In ws.Range("ARTvoorraad")
With Me.cboARTver
.AddItem Kloc.Value
End With
Next Kloc

Nu zou dit vast allemaal makkelijker als dat ik momenteel doe en ook veel korter kunnen om te realiseren wat ik graag zou willen.

Alvast bedankt voor alle antwoorden en het meedenken en verbeteren.

Plaats alle gegevens in de combobox en zet in de eigenschappen de columncount en columnwidths goed neer.

Code:
private sub userform_initialize()
with [COLOR=#3E3E3E] sheets("[/COLOR][COLOR=#3E3E3E]Inventaris overzicht").[/COLOR]
[COLOR=#3E3E3E]cboARTver.list = .[/COLOR][COLOR=#3E3E3E]range("b4" , .cells(rows.count,4).end(xlup).resize(,12).value
end sub
[/COLOR]

[COLOR=#3E3E3E]Private Sub cboARTver_Change()
[/COLOR][COLOR=#3E3E3E]tbxIDnr.Value = [/COLOR][COLOR=#3E3E3E]cboARTver.column(1)
end sub[/COLOR]

Bedankt tot zover al voor de reacties, maar helaas kom ik er niet helemaal uit (ik ben nog niet een expert hierin). Hopenlijk kunnen en willen jullie me toch ff verder helpen.
Ik hoop dat de uitleg duidelijk was. Hierbij het voorbeelddocument Bekijk bijlage TEST1.xlsb
De code die je gaf harry, sorry maar nogmaals ik ben nog niet zo'n expert hierin, ik kom er nog niet uit. Hopelijk kan en wil je me verder helpen.
Graag zou ik dus in de combobox de namen zien (ook na het aanklikken hiervan) van de materialen en in de txtbox links daarvan alleen het materiaalnummer.
Als dit mogelijk is ben ik voorlopig weer even gered en kan ik weer vooruit.

Alvast hartelijk bedankt !!!

Probeer het zo eens

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  cboARTver.List = Sheets("Inventaris overzicht").ListObjects(1).DataBodyRange.Value
End Sub

dan vult hij wel me combobox ja, maar helaas niet op de manier zoals ik graag zou willen... nu geeft hij als 1e waarde een 0 aan, zet ik me columncount op 2 dan zie ik 0 en dan daarachter het ID-nummer van het product in magazijn. Maar ik wil graag als 1e waarde het product willen zien in me combobox en in de txtbox het ID-nummer. Bovendien als ik de combobox leeghaal dan geeft hij een fout op de txtbox dat hij dit niet herkent.... :(:(

Helemaal geweldig VenA!!!! ik zie het in het voorbeeld, (soms is de oplossing makkelijker als dat ik in me hoofd heb) en begrijp het nu ook!!! :thumb::thumb::thumb: en hartelijk dank voor het aanpassen van het voorbeeld!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan