waarde in veld dient selected item in listbox te bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzeeland

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Hi,

Ik heb een form met een master child relatie: Welke rij in een listbox is geselecteerd, bepaalt welke waarden in andere velden worden weergegeven.

Door de 'child' records kan ook worden gescrolled. Als hier een ander record wordt geselecteerd, zou ik graag hebben dat de bijbehorende rij in de 'master' listbox wordt geselecteerd. Dit kan alleen obv het uniek identificerende disabled field activity_id.
Echter, ik krijg geen event gevonden wat geactiveerd wordt wanneer de waarde in activity_id veranderd... wie kan mij helpen?

p.s. ik kan activity_id niet als control source gebruiken voor de listbox. Doe ik dat wel, dan kan ik nl geen waarde in de listbox selecteren, omdat deze dezelfde waarde als activity_id dient te hebben.

Bij voorbaat dank voor iedere hulp!

Subformulier

Een master-child relatie, bedoel je daarmee dat er twee tabellen bij betrokken zijn? Dit klinkt alsof er een hoofdformulier is gebaseerd op de master-tabel, en een subformulier voor de child-tabel. Klopt dat nog een beetje, of heb ik het dan helamaal verkeerd begrepen?

In een subformulier kun je de gebeurtenis on activate gebruiken, bij aanwijzen, om iets te laten gebeuren als in het subforulier van rij wordt veranderd.

Hi Sesam,

ook hier bedankt voor je reactie :). Het betreft idd een master child relatie , waarbij als de child veranderd, ook de parent evt veranderd. Dit heb ik gisteren bereikt mbv een OnCurrent event op de form! Ook dit probleem is nu dus gelukkig opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan