• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde ingeven, waarde schrijven - Simpel

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Wederom gezocht, niet gevonden, is lastig gericht te zoeken met de zoekfunctie.

M'n kleine vraag is, als in a1 wordt ingevuld:

26 - dan a2 = 300
28 - dan a2 = 323
30 - dan a2 = 330

Het antwoord zal niet lastig zijn, maar toch alvast bedankt voor de moeite,

Ben

Dat kan met de functie =ALS en zou je zelf moeten kunnen (komt op dit forum ontelbare keren voor).
Dus typ in A2: =Als(A1=26;300;.....enz.

Heel erg bedankt, het probleem is dat ik inderdaad zoek op de specifieke vraagstelling van mijzelf en niet op de formules of iets dergelijks.

Gr.

Toch nog even vervelend zijn;

Ik zoek bij de functie op de formule "=ALS" en "ALS", maar krijg geen resultaten?
Was dus op zoek naar het antwoord op de volgende vraag, maar weet niet waar te zoeken.

A2
=ALS(A1=26;300;0) - Werkt goed.

Maar hoe laat ik 'A2' 322 worden als in A1 28 wordt ingevuld?

=ALS(A1=26;300;0);(A1=28;322;0) - Werkt niet
=ALS(A1=26;300;0)(A1=28;322;0) - Werkt niet

Wat doe ik fout?

BVD

Ik zoek bij de functie op de formule "=ALS" en "ALS", maar krijg geen resultaten?
Was dus op zoek naar het antwoord op de volgende vraag, maar weet niet waar te zoeken.

A2
=ALS(A1=26;300;0) - Werkt goed.
Maar hoe laat ik 'A2' 322 worden als in A1 28 wordt ingevuld?
=ALS(A1=26;300;0);(A1=28;322;0) - Werkt niet
=ALS(A1=26;300;0)(A1=28;322;0) - Werkt niet
Wat doe ik fout?
Dan moet je verder aanvullen:

=als(a1=26;330;als(a1=28;322;...enz.
en dan op het laatst ook nog aanvullen dat er niets moet worden weergegeven (= dubbeleaanhalingstekens, dus "") als geen van die 3 waarden wordt ingevuld.

Alsnog bedankt, zal de vraag op opgelost zetten.
Tips voor de zoekfunctie blijven welkom.

Tips voor de zoekfunctie blijven welkom.
ALs je bovenaan deze webpagina op "Zoeken" klikt en bij de eerste optie ("Zoeken met Helpmij's Google zoekfunctie") invult: =ALS, dan krijg je 571000 treffers. Daar zullen ongetwijfeld vele nuttige tussenzitten, maar ik moet toegeven: in zo'n groot aantal is het lastig zoeken.
Het is daarom beter je te adviseren om eerst in de helpfile van Excel te kijken (te bereiken door op de F1-toets te klikken). Kies daar het tabblad "Index" en vul in onder "Typ trefwoorden": als en druk op Enter. In het rechtervenster krijg je dan de uitleg. Kijk vooral naar de voorbeelden. Mocht je probleem nog niet zijn opgelost, meld het dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan