• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde koppelen aan text tabblad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nigeltjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
ik ben bezig met een prestatielijst maar stuit steeds op het feit dat ik de formules niet onder de knie heb...
de volgende vraag:

Ik heb een 2tal tabbladen de ene bevat de cijfers en berekeningen en tabblad 2 de titels die daar aan vast horen te zitten
Op tabblad 1 worden wekelijks scores bij gehouden en aan de hand van de aantal gevechten zal een titel gekoppeld moeten worden. op tabblad 2 staan de titels met de daarbij horende Criteria. Nu lukt het mij niet om die dus te koppelen aan tabblad 1. in het voorbeeld staat de formule die ik dacht dat het was. mar deze geeft steeds een fout op. nu denk ik dat ik eerst een database zou moeten maken.. maar ervaring wijst dat hier excel experts rondzwerven die mij geheid mij op men fouten kunnen wijzen.

=VERT.ZOEKEN(Titels!A2:A11;Titels!A2:B11;D8:D87;ONWAAR)

zie bijlage

Alvast bedankt
Bekijk bijlage Carpe Diem prestatielijst2.xlsx

Moelijik te doorgronden maar zet volgende formule eens in G8 en kijk of het resultaat correct is:

Code:
=VERT.ZOEKEN(E8;Titels!A2:B11;2;1)

dit werkt alleen in k8.. zodra ik deze over alle cellen sleep klopt het niet meer. Kolom k Moet alleen 1ste tabel door zoeken op tabblad titels....en Kolom G de 2de tabel op tabblad Titels.

Dit was m.

Code:
=VERT.ZOEKEN(J8;Titels!$A$2:$B$11;2;1)
Moest van het 1ne tabel een vast gegeven maken...

Nu de volgende vraag.... ik heb nu 2 tabellen gemaakt aan de Rechter zijde met 2x de top 5.... in de bovenste zou ik graag een top 5 willen maken van mensen onder de 100.000 punten zoals nu maar dan alleen van de mensen onder de 100.000 punten die excel dus moet zoeken uit rij D

en die top 5 voor boven de 100.000 dus ook... nu moeten deze dus een extra functie krijgen waarmee ze dus ook die criteria doorzoeken... is dit mogelijk??? zie bijlage voor formules die in die tabel gebruikt zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bijgaand 2x de top 5 met behulp van matrixformules (ingeven met CRTL+SHIFT+ENTER).

Rebmog

Bijlagen

KIJK!! Enorm bedankt!!!

daarom kreeg ik het niet voor elkaar.. moest met CRTL+SHIFT+ENTER ingegeven worden. waarom is dat eigenlijk??

grtz Nigel

Op de volgende site kun je wat nadere info vinden over de beginselen van matrixformules:http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/matrixformules-richtlijnen-en-voorbeelden-HA010228458.aspx
Er komt echt wel iets meer bij kijken dan alleen het opslaan met CTRL+SHIFT+ENTER.

In jouw geval zou je overigens ook wel met gewone Excel-formules kunnen werken, maar dan zul je twee hulpkolommen moeten toevoegen. Eén voor onder de 100.000 en één voor boven de 100.000. De formule voor de eerste kolom wordt dan:
Code:
=ALS(D8<100000;F8;0)
En voor de tweede kolom:
Code:
=ALS(D8>=100000;F8;0)
Je kunt dan met de functie GROOTSTE, de 2 ranglijsten baseren op deze kolommen in plaats van op kolom F.

Rebmog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan