• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde laten verschijnen obv 2 voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr2

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2012
Berichten
19
Hai,

Ik heb in excel enkele rijen. Hierin staan (dubbele) namen van mensen (soms lege cellen) en nummers.
Ik wil nu in kolom C steeds de naam hebben van de persoon uit kolom A, maar alleen op de plek waarvoor in kolom B het laagste getal staat.
Het zal iets zijn als (geen formule, even uit de losse pols) van: =kleinste (B:B;1);A:A=A1
Echt goed kan ik het niet uitleggen zo merk ik, maar iedere naam moet dus maar 1 keer verschijnen, maar alleen op die plek waar het laagste nummer staat in een andere kolom

Ik heb voor de zekerheid een proefbestandje geupload (http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IABYMHPQHZ7W.xlsx) waar ik in de vierde kolom de waarde hard heb geschreven zoals hij uit de formule moet komen.

Kan iemand me aan de juiste formule helpen?
 
Wat is precies je doel? Wil je de lijst ontdubbelen? Wil je informatie opzoeken?

Waarom Aziz van rij 16 en niet van rij 5?

Een optie is om de lijst eerste te sorteren op het nummer, dan een formule (zonder gebruik te maken van het nummer, maar met de rijvolgorde die het gevolg is van dat nummer)

De formule die je dan op elke regel door moet kopieren is iets van:
Code:
=IF(COUNTIF(A1:A2,A2)=1, A2,"")
of in het NL
=als(Aantal.als(A1:A2;A2)=1; A2;"")
 
Hai,

Het wordt een lijst waarin de namen van medewerkers steeds naar beneden door wordt gekopieerd. Als er een bepaald gesprek met ze heeft plaatsgevonden dan "verdwijnt" het nummer en zou (door een filter) de volgende moeten vercijnen. Het bestand is echter ook gekoppeld aan een ander bestand waar data uit dit document uit wordt ingelezen.
Het filter om kolom 3 zou dan altijd de lijst medewerkers moeten laten zien, maar dan van iedere mdw 1 waarde, die waar nog niet is ingevuld of het gesprek (een coaching) heeft plaatsgevonden. Ik heb voor deze manier gekozen omdat de opmaak altijd gelijk moet blijven en er wordt door mensen mee gewerkt die werkelijk 0 verstand hebben van excel... Er moet dus voor iedere mdw alleen de coaching verschijnen die als eerstvolgende plaats moet vinden.

Hoop dat ik eea zo goed heb uitgelegd.

(ps. Aziz van regel 5 heeft geen cijfer, dus daarom moet het Aziz nummer 16 zijn (in het echt gaat het om veel grotere aantallen medewerkers)
 
Code:
=IF(COUNTIFS(B$2:B2;">0";A$2:A2;A2)=1;A2;"")

Probeer het eens met deze formule
 
Laatst bewerkt:
Hai,

Dit lijkt het precies te doen, ga er lekker verder mee aan de slag, thnx....
(zal hem afsluiten dit weekend als het idd precies doet wat ik wil...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan