• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde moet 0 blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

peng

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
41
hoi jongens en meisjes.

ben ik weer.
Ik heb een excelbestand gemaakt met daar in een budget, ik heb voor 1 jaar een vast bedrag, iedere maand wordt er een x bedrag afgeschreven.

alleen wil ik nu dat als de huidige maand nog bezig is. er gewoon als uitkomst 0 moet staan, ik heb me dood gezocht in verschillende boeken en internet pagina, maar heb nog steeds geen flauw idee hoe het moet.

toegevoegd is het excel bestand wat ik bedoel.

mvg excel beginner peng
 

Bijlagen

  • voorbeeldje.xls
    24 KB · Weergaven: 27
Bedoel je het zo?
Formule voor K5:
Code:
=I5-ALS(TEKST(NU();"mmmm")<>J4;J5)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Of als je toch pas de afschrijving aan het eind van de maand in voert:
=ALS(J5=0;0;I5-J5)
 
bedankt voor de reply's had even wat gegoogled weer en zag toen idd dat het met de ALS functie kon, ben toen even zelf aan de slag gegaan, want ja wil het toch leren en dat doe je door het zelf te proberen.

heb nu =ALS(H5>0;G5-H5), probleem is dat er ONWAAR komt te staan, is er een manier dat ONWAAR gewoon 0 word ?

edit :

idd wat bramb2 zegt werkte
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reply's had even wat gegoogled weer en zag toen idd dat het met de ALS functie kon, ben toen even zelf aan de slag gegaan, want ja wil het toch leren en dat doe je door het zelf te proberen.

heb nu =ALS(H5>0;G5-H5), probleem is dat er ONWAAR komt te staan, is er een manier dat ONWAAR gewoon 0 word ?

Code:
=ALS(H5>0;G5-H5;0)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
heb nu =ALS(H5>0;G5-H5), probleem is dat er ONWAAR komt te staan, is er een manier dat ONWAAR gewoon 0 word ?

Ja dat is vrij simpel, je hebt namelijk de formule nog niet helemaal afgemaakt. Hij bestaat uit 3 onderdelen:
- de logische test, dat had je al
- De waarde als de logische test waar is, dus G5-H5
- En de waarde als de logische test onwaar is. Hier heb je niks ingevuld dus komt er automatisch ONWAAR te staan.

Je formule moet nu zo worden:
=als*H5>0;G5-H5;0)

:thumb:



Edit:
Ronancio wil je volgende keer niet zo snel zijn...:p
(geintje)
 
cool bedankt voor de uitleg.

heeft er iemand nog een handige site over excel, want ben mijn oude ict boeken kwijt, heb zelfs een certificaat voor office aplicaties :D

maar al zo lang niet meer gebruikt, dus alles vergeten.

enigste site die ik heb is www.gratiscursus.be :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan