• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde(n) in cel -> andere cel opvulkleur geven. Voorwaardelijke opmaak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rnie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rnie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo,

Ik heb twee vraagjes over de functie voorwaardelijke opmaak. Om het duidelijk te maken heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Ik heb in mijn voorbeeld voor het gemak alleen in cel C2 een voorwaardelijke gemaakt. Als de cel C2 leeg is kleurt deze rood. Maar ik wil dat als er in C2 geen waarde staat de cel D2 rood kleurt.

Verder is het zo dat als ik in C2 “invoer 1” zet de rode opvulling weg gaat (dit moet ook). Maar ik wil ook dat als ik “invoer 2” in C2 zet de rode opvulling weg gaat. Bij “invoer 3” en “invoer 4” moet C2 wel rood blijven.

Zijn mijn bovenstaande vragen met voorwaardelijke opmaak te doen of moet dit met VBA?

Groeten,
Rnie

Bijlagen

Hoi,

heb je hier wat aan?

Bekijk bijlage Voorbeeld Helpmij punt NL kleur.xls

Ben geen excel expert, maar doe een poging je te helpen.

Mvg, Jos

Hallo,

Ik heb twee vraagjes over de functie voorwaardelijke opmaak. Om het duidelijk te maken heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Ik heb in mijn voorbeeld voor het gemak alleen in cel C2 een voorwaardelijke gemaakt. Als de cel C2 leeg is kleurt deze rood. Maar ik wil dat als er in C2 geen waarde staat de cel D2 rood kleurt.

Verder is het zo dat als ik in C2 “invoer 1” zet de rode opvulling weg gaat (dit moet ook). Maar ik wil ook dat als ik “invoer 2” in C2 zet de rode opvulling weg gaat. Bij “invoer 3” en “invoer 4” moet C2 wel rood blijven.

Zijn mijn bovenstaande vragen met voorwaardelijke opmaak te doen of moet dit met VBA?

Groeten,
Rnie

Gebruik voor C2 de voorwaardelijke opmaak:
Code:
=OF($C$2="";$C$2="invoer 3";$C$2="invoer 4")
Optie Formule gebruiken....

Voor D2:
Code:
=$C$2=""

Wil je meerdere cellen van deze opmaak voorzien dan moet je die eerst selecteren.

Onder voorbehoud dat ik je vraag goed begrepen heb.

Gebruik voor C2 de voorwaardelijke opmaak:
Code:
=OF($C$2="";$C$2="invoer 3";$C$2="invoer 4")
Optie Formule gebruiken....

Voor D2:
Code:
=$C$2=""

Wil je meerdere cellen van deze opmaak voorzien dan moet je die eerst selecteren.

Onder voorbehoud dat ik je vraag goed begrepen heb.

Die van Jos is meer wat ik zoek. Desalnietemin bedankt. :)

Hoi,

heb je hier wat aan?

Bekijk bijlage 122081

Ben geen excel expert, maar doe een poging je te helpen.

Mvg, Jos

Deze kan ik zelf een beetje verbouwen maar dit is wat ik bedoel.:thumb:

Het maakt niet uit wie er met de oplossing komt, als de oplossing maar komt!

Mooi dat je geholpen bent! :thumb:

Groet en fijn weekend!

Toch topic nog ff open gegooit. Ik was vergeten te melden dat als er in kolom D niets staat deze ook niet opgevuld moet zijn. Bij de oplossing van Jos is dit niet het geval.:(

Groet,
Rnie

Als ik het goed begrijp als cel c2 leeg is en cel d2 is leeg dan geen rode opvulling?

Toch topic nog ff open gegooit. Ik was vergeten te melden dat als er in kolom D niets staat deze ook niet opgevuld moet zijn. Bij de oplossing van Jos is dit niet het geval.:(

Groet,
Rnie

Als ik het goed begrijp als cel c2 leeg is en cel d2 is leeg dan geen rode opvulling?

Jou oplossing klopte wel (gedeeltelijk) maar in mijn oorspronkelijke bestand komt het ook voor dat kolom D leeg is. Hier wil ik geen opvulling hebben.
Zodra ik in kolom D een waarde zet en in kolom C staat niets dan moet deze wel met rood opgevuld worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan