• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#WAARDE! op 0 zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

andriesluchies

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
=ALS(SOM(F11*G11)=0;"";SOM(F11*G11))

Wil de cel met de volgende formule SOM(F11*G11) op 0 zetten wanneer er geen waarde ingevoerd wordt; blijkbaar doe ik toch iets verkeerd, wie kan mij vertellen wat?

=ALS(F16=0;"";VERT.ZOEKEN(F16;Afnemers!$B$7:$C$1000;2;0))

Zit met bovenstaande formule met hetzelfde probleem; hoe krijg ik hier als uitkomst geen #waarde! maar 0; is dit uberhaupt mogelijk?

Bedankt alvast.

Code:
=als(of(F11="";G11="");0;F11*G11)
en
Code:
=ALS(F16="";0;VERT.ZOEKEN(F16;Afnemers!$B$7:$C$1000;2;0))

Deze dan!

=SOM(O12+P12+Q12-S12)

Schijn ik ook maar niet voor elkaar te krijgen alvast bedankt; zelfde probleem als vermeld hiervoor

=SOM(O12+P12+Q12-S12)

Bedankt alvast voor alle reacties; het enige waar ik nog een beetje mee zit te worstelen is bovenstaande formule. Hoe krijg ik bovenstaande zo voor elkaar dat de formule wanneer er geen waarde ingevoerd wordt een blanco cel weergeeft ipv #Waarde!

Alvast bedankt

=SOM(O12+P12+Q12-S12)

Bedankt alvast voor alle reacties; het enige waar ik nog een beetje mee zit te worstelen is bovenstaande formule. Hoe krijg ik bovenstaande zo voor elkaar dat de formule wanneer er geen waarde ingevoerd wordt een blanco cel weergeeft ipv #Waarde!

Alvast bedankt

Moeten al deze cellen ingevuld zijn?
Indien dat niet hoeft, verwijs ik naar mijn vorige reactie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als een cel echt leeg is, dus geen tekst of spatie, geeft deze functie altijd 0.
Alleen waarschijnlijk staat er een spatie in, of tekst. Dan kun je daar niet mee optellen.

Een kleine aanpassing kan hier iets in oplossen:
=spaties.wissen(O12)+spaties.wissen(P12)+spaties.wissen(Q12)-spaties.wissen(S12).
Beter is om geen spaties te typen om een cel leeg te maken, maar om met de del toets de cel leeg te halen.

Overigens:
als je O12+P12+Q12-S12 doet, hoef je daar geen Som( ) omheen te zetten. Resultaat is hetzelfde namelijk.

Edit:
Vraag was om van 0, niets te maken:
Code:
=als(O12+P12+Q12-S12=0;"";O12+P12+Q12-S12)
Of via celeigenschappen speciaal:
Code:
_ * #.##0,00_ ;_ * -#.##0,00_ ;_ * ""??_ ;_ @_
invullen

Laatst bewerkt:
@andriesluchies: Lees jij de reacties wel?

Met de tips die reeds zijn gegeven zou je misschien zelf wel tot het antwoord kunne komen.
Hierbij komt dat Roncancio (en de andere helpers) al hebben aangegeven dat =SOM(A1+ A2+A3) nogal dubbel is. =SOM(A1:A3) of =A1+ A2+A3 is beter.

als je O12+P12+Q12-S12 doet, hoef je daar geen Som( ) omheen te zetten. Resultaat is hetzelfde namelijk.

ALs je Som gebruikt, is het geen probleem als er spaties in een cel staan.
Bovendien lijkt mij een Som makkelijker aan te passen dan een bereik cel voor cel te vermelden in de formule.:)

Met vriendelijke groet,

Roncacio

ALs je Som gebruikt, is het geen probleem als er spaties in een cel staan.
Bovendien lijkt mij een Som makkelijker aan te passen dan een bereik cel voor cel te vermelden in de formule.:)

Met vriendelijke groet,

Roncacio

Helemaal gelijk in, werkt veel beter, maar wilde uitleggen waarom zijn variant deze foutmelding geeft.

Reageren!

Zeker reageer ik op de antwoorden die jullie mij geven; waarvoor bedankt, ben nou eenmaal nog niet zo doorgewinterd als de meesten op dit forum maar ik neem aan dat ieder van jullie ook als noob begonnen is!.

Reactie op het voorgaand
=SOM(O12+P12+Q12-S12)

Is de formule die ik geplaatst heb in cel U12;

cel O12 bevat de formule: =ALS(AANTAL(M12:N12)<2;"";M12*N12)
cel P12 bevat de formule: =ALS(K12="";0;VERT.ZOEKEN(K12;Artikeloverzicht!$A$10:$G$1002;7;0))*M12

Nu wil ik graag het volgende bereiken:

Als resultante in Cel U12 wil ik graag een blanco cel hebben wanneer er hetzij niets ingevuld wordt in de voorgaande cellen, hetzij niets doorberekend wordt via de formules. Dus niet als uitkomst #waarde! ; maar een blanco cel!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan