• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde op basis van filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter rmk75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedenavond,

Ik ben bezig met een overzicht voor overwerk, schakeldiensten etc etc...
Nu zoek ik nog een formule voor het weergeven van het juiste maandsalaris.

In kolom B (tabblad 'Werkrapport') filter ik bijv. op de maand februari. Nu moet cel D74 het bijhorende salaris (€ 900,-) weergeven welke op het tabblad 'Invulblad' staat.
Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Blanco versie 23-06-2020.xlsx

Moet het per se met de filter of kan het ook met een celverwijzing waarin de maand staat?

Ik ging uit van de filter, maar wellicht werkt een celverwijzing ook.

In 1 formule kan het zo, uitgaande van de filter (afsluiten met control shift enter, matrixformule)

Met 1 hulpcel zou het een stuk korter kunnen

Code:
=INDEX('Invulblad (niet verwijderen)'!$F$6:$F$35;VERGELIJKEN(MAAND(INDEX(Tabel323563423[Datum];VERGELIJKEN(1;Tabel323563423['#];0)))&JAAR(INDEX(Tabel323563423[Datum];VERGELIJKEN(1;Tabel323563423['#];0)));MAAND('Invulblad (niet verwijderen)'!$E$6:$E$35)&JAAR('Invulblad (niet verwijderen)'!$E$6:$E$35);0))

Laatst bewerkt:
Met hulpcel

als je deze formule in bijvoorbeeld B93 neerzet, zo is het voor jou ook wat beter te lezen denkik
Code:
=INDEX(Tabel323563423[Datum];VERGELIJKEN(1;Tabel323563423['#];0))

En deze formule in D74
Code:
=INDEX('Invulblad (niet verwijderen)'!$F$6:$F$35;VERGELIJKEN(MAAND([COLOR="#FF0000"]B93[/COLOR])&JAAR([COLOR="#FF0000"]B93[/COLOR]);MAAND('Invulblad (niet verwijderen)'!$E$6:$E$35)&JAAR('Invulblad (niet verwijderen)'!$E$6:$E$35);0))

Laatst bewerkt:
Door de rare opmaak van de tabel waarin je zou kunnen zoeken zie je niet dat de datums niet meer kloppen.

Met Subtotal en Vlookup zou het correct kunnen werken.

Bijlagen

@Vena, als je bijvoorbeeld op maart 2020 gaat filteren dan ga je de mist in. Zoals je al zei, de tabel waarin je opzoekt staat niet structureel op de eerste van de maand (al weet ik niet of dat de bedoeling is ja of nee)

Laatst bewerkt:
@JVeer,

Lijkt mij meer een miskleun van de TS dan van de simpele oplossing die ik geboden heb. Als het om perioden van 31 dagen gaat dan wordt het natuurlijk een ander verhaal.

@VenA
Wat bedoel je met miskleun?
De opzet van het geheel?

Dat niet elke maand uit 31 dagen bestaat en de tabel dus niet meer klopt.

Wanneer ik de kolom met de maand invul als : 01-03-2019, 01-04-2019 enz. dan werkt de oplossing van @VenA wel.

@JVeer jouw oplossing in #5 werkt ook

Beide bedankt voor jullie hulp!!

Graag wil ik nog een vervolgvraag stellen welke eigenlijk onder hetzelfde onderwerp valt.. (en boven mijn pet gaat :( )

In de bijlage wordt in cel S4 (tabblad 'werkrapport') 60% van het aantal middag/nacht schakeldiensten weergegeven welke staan op het tabblad 'Invulblad' (totaal van alles is 35).
Maar ik wil niet het totaal weten maar graag zou ik willen dat wanneer ik kolom B filter op bijv. 2019, dat hij dan 60% van het aantal middag/nacht diensten in 2019 geeft.
2019 heeft 10 middag/nacht diensten en 60% daarvan is 6 diensten. Dus na filteren op 2019 zou er in cel S4 6 moeten staan ipv 21.

Bekijk bijlage Blanco testversie werkrapport 08-11-2020.xlsx

Tevens loop ik nog ergens tegenaan..
Cel H94 kijkt naar het tabblad Loonbelastingtabel 2020, maar graag wil ik dat ook deze cel kijkt naar het gefilterde jaar en daarna de informatie haalt uit het betreffende tabblad. Dus wanneer men filtert op 2019 moeten de berekeningen uit 'Loonbelasting 2019' gehaald worden.

Is dit enigszins haalbaar..?

Alvast bedankt!

Voor in S4

Code:
=AANTALLEN.ALS('Invulblad (niet verwijderen)'!D3:D75;"middag / nacht";'Invulblad (niet verwijderen)'!C3:C75;JAAR(Tabel3235634235[[#Totalen];[Bijzonderheden]]))*0,6

Voor in H94

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($H$91;INDIRECT("'Loonbelastingtabel "&JAAR(Tabel3235634235[[#Totalen];[Bijzonderheden]])&"'!A4:D1688");4;WAAR);"-")

Yes, dit werkt perfect :thumb:
Zoals gezegd gaat dit nog wat te ver voor me. Hier had ik niet opgekomen.

Bedankt @JVeer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan