• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde op basis van voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

KupCom

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo forumleden,

Momenteel ben ik voor een mede- forumlid aan het knutselen. Nu is het geval dat er een norm (deelfactor) gehanteerd wordt op basis van geslacht en leeftijd. Het liefst had ik gezien dat dit bijvoorbeeld door een macro kan worden gedaan, dat bespaart een hoop werk. De norm (deelfactor) moet komen te staan in kolom N van het werkblad ''Over-all list''. De normen staan in het werkblad "Normen''.

Iemand enig idee hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen? Hieronder is het bestand te downloaden.

Bekijk bijlage Concept KupCom 1.xlsm

In N3 zou deze kunnen voldoen:

Code:
=ALS($C3="j";VERT.ZOEKEN($D3;Normen!$B$2:$C$17;2;0);VERT.ZOEKEN($D3;Normen!$B$21:$C$36;2;0))

Zonder foutafvang!!

Zonder macro (zie bijlage).

Het gaat om de gele cellen.

Code:
=INDEX(tabel;VERGELIJKEN(D3;jaar;0);VERGELIJKEN(C3;geslacht;0))

Hiervoor is de tabel in het tabblad normen wel aangepast.

Tabel, jaar en geslacht zijn gedefinieerde namen.

Formule => naam bepalen.

Heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Werkt perfect, top! Ik dacht dat een macro (indien mogelijk) gemakkelijker zal zijn, omdat het kopiëren van de formule dan niet telkens hoeft te gebeuren. Nu is het ook goed, maar als er nog wel een mogelijkheid is om het nog gemakkelijker te maken, graag.

Het is altijd fijn om te weten op welke reactie je reageert.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Dat is mooi.

Begrijp je de formule ook, zodat je je bestand bij wijzigngen zelf kunt aanpassen?

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

P.s. de forumule van Cobbe levert je ook de gewenste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan