waarde optellen in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdater

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Beste forumleden,

ik zou graag via vba een waarde toevoegen aan een veld in een formulier bij het sluiten van dit formulier. Het lijkt heel simpel maar ik geraak er niet uit (ik ken ook onvoldoende vba)

stel er staat een bepaalde waarde in een formulier en je wil er één extra aan toevoegen. ik had gedacht aan:
[Forms]![frmLL]![used]= [Forms]![frmLL]![used] +1 maar dit werkt natuurlijk niet. Dit is wel een nummeriek veld maar het probeem is dat er steeds 1 moet opgeteld worden bij de bestaande waarde. het formulier is een formulier dat open staat maar wel verborgen is (maar dat speelt veronderste ik geen rol?)
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
groeten,
Rik

Op zich zou de formule moeten werken; punt is: wanneer laat je de waarde herberekenen?

Op zich zou de formule moeten werken; punt is: wanneer laat je de waarde herberekenen?

Michel,
Ik laat dit doen bij het sluiten van het formulier ik laat hem ook wel een andere opdracht uitvoeren ( de tijd toevoegen) en dit doet access wel (vooraleer het formulier gesloten wordt, wordt eerst alles opgeslagen
dus ik weet niet goed hoe ik het probleem kan oplossen?
groeten,
Rik

Zo te zien laat je de tijd op een ander moment toevoegen. Ik zou de berekening daar ook bij zetten. Ik heb de formule zelf getest met een knop <Sluiten>. Daar doet-ie het prima. Bij de gebeurtenis <Bij sluiten> van het formulier kreeg ik 'm ook niet gelijk aan de praat. Wel bij andere gebeurtenissen op het formulier die vóór het sluiten worden uitgevoerd. Omdat ik zelden het sluitknopje op een formulier aan laat staan, en altijd een custom knop gebruik, is het probleem heel makkelijk te omzeilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan