• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opzoeken en bepaalde waarde (datum start/ eind) terug gegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coowly

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2013
Goedemorgen!

Ik ben al enige tijd bezig met een Excel-planning voor de productie hier.
Hierin zijn alle productie medewerkers ingedeeld voor 52 weken, per dag dat er gewerkt wordt in blokken van 4 uur.

Ik vul hier per blok in welke mensen aan welk order bezig zijn.
Dit betekend dat hier start- en einddata voor orders uit volgen.
Deze verwerk ik hierop in ons ERP-systeem.

Ik ben veel bezig met het verbeteren van dit bestand, echter loop ik nu toch tegen een probleem/ vraag aan die ik zelf niet opgelost krijg.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik heb een ordernummer.(referentiewaarde) deze wordt ingevuld in een aantal blokken op een ander tabblad.
Bovenaan de kolom staat een datum aangegeven. ik ben opzoek naar een manier om deze waarde na het zoeken terug gemeld te krijgen in een andere kolom op een ander tabblad.

Ik heb een bijlage bijgevoegd met een voorbeeld.
Hierin staat d.m.v. opmerkingen zo goed mogelijk uitgelegd waar ik naar op zoek ben.

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Bekijk bijlage Detail Planning 2014 - Voorbeeld.xlsm

Laatst bewerkt:
Beste WHER,

Bedankt voor je reactie.
Hij klopt alleen nog niet helemaal.
Hij blijft alleen overal als startdatum 6-1-2014 aangeven.
In het voorbeeld heb ik even aangegeven welke start en einddata het zouden moeten zijn.
In het Rood gemarkeerd de fouten die er nog in zitten.

De eind datum gaat in de meeste gevallen goed.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aangepaste formules, in de meeste gevallen was de startdatum inderdaad verkeerd.
Sommige van je verbeteringen snap ik echter niet, zie bijlage.

Bijlagen

Beste WHER,

Het lijkt te werken!
Echter kom ik 1 probleem tegen;
Het bereik waarin dit alles nu plaatsvind is (Kolommen) $M$4:$AG$42 dit is te klein.
Ik wil eigenlijk $M$4:$VL$42.
Hier loopt hij nu elke keer op vast.

Zodra ik een kolom meer of zelfs een kolom minder in het bereik selecteer, loopt hij al de soep in.
Kun jij dit uitleggen/ oplossen aan/ voor mij?

=IF($A29="";"n.v.t.";IFERROR(INDEX(Planning!$M$2:$AG$2;1;MIN(IF((Ordernummers!$A29=Planning!$M$4:$AG$24)*(COLUMN($A:$U))=0;99;(Ordernummers!$A29=Planning!$M$4:$AG$24)*(COLUMN($A:$U)))));""))

Het aantal kolommen in het rode bereik moet identiek zijn aan het aantal kolommen in het groene bereik, dus indien je $M$4:$AG$42 aanpast naar $M$4:$VL$42 (=572 kolommen?) moet je ook $A:$U evenredig aanpassen (overal waar dit voorkomt uiteraard)

Laatst bewerkt:
Beste WHER,

Helemaal geweldig, bedankt voor de uitleg.
Ik kwam nog wel iets tegen wat ook aangepast moest worden;
=IF($A29="";"n.v.t.";IFERROR(INDEX(Planning!$M$2:$AG$2;1;MIN(IF((Ordernummers!$A29=Planning!$M$4:$AG$24)*(COLUMN($A:$U))=0;99;(Ordernummers!$A29=Planning!$M$4:$AG$24)*(COLUMN($A:$U)))));""))

Wat ik in het groen heb aangegeven moest ik ook veranderen naar het aantal kolommen.

Bij deze voor mij in ieder geval opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan