• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opzoeken in een tabel met twee assen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterjank

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Goedemorgen, een vriendin van me heeft onlangs een foto getoond van een kalender waarbij men aan de hand van de leeftijd van de moeder en de maand waarin deze en kind verwekt heeft kan bepalen wat het geslacht van het kind zou zijn. Omdat ik me vandaag verveelde heb ik de foto opgezocht en alles in excel geplaatst om de proef op de som te maken van deze twijfelachtige (maar leuke) voorspellingstheorie :)

Ik heb de tabel overgenomen en enkele gegevens ingevoerd en zou nu graag hebben dat bij het resultaat automatisch het geslacht komt te staan, maar ik weet niet goed hoe

:pBekijk bijlage Geslacht.xlsx

In tegenstelling met VenA kom ik uit op een meisje.:)

Laatst bewerkt:
@pieterjank

We willen u nog eens hartelijk bedanken voor de respons op het voorstel tot oplossing.

Heb het even getest met het bestandje van VenA voor mijn 2 kinderen en het was voor beiden verkeerd.;)
Met de huidige leeftijd zoals Cobbe gebruikt gaat de tabel helaas niet ver genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan