AnnetteGerrits
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 nov 2015
Hey Allemaal,
Ik loop op het werk tegen een probleempje aan. Ik wil graag een document nummer opzoeken in een lijst en daar dan de titel van weergeven. Dit is vrij makkelijk te doen met gebruik van de VLOOKUP (engelse excel versie) functie. Dat leverd dan de volgende formule op:
Nu is alleen het probleem dat de waarde in C7 voor kan komen in 2 verschillende lijsten (niet in allebei tegelijk). In mijn logica moet de formule dan iets worden in de richting van:
Uiteraard werkt dit niet! Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een hulp kolom (met old/new om te bepalen in welke lijst te zoeken) waardoor de uiteindelijke formule op het volgende neer komt:
Maar ik zou het wel heel fijn vinden als die hulp kolom niet nodig is! Weet iemand hier een oplossing voor?
Want om het uiteindelijk nog een beetje ingewikkelder te maken heb ik ook nog verschillende types documenten.
Dus 1 SOP nummer die in lijst A of B voor komt
FRM nummers die in lijst C of D voor komt
Policy Nummers die in Lijst E of F voor komt en ga zo maar door.
Op dit moment probeer ik het op te lossen met 2 hulp kolommen. waarvan 1 het document type weergeeft en de andere in welke van de 2 lijsten je moet gaan zoeken.
Nu ben ik dus opzoek naar een formule die zegt als A1 "SOP" is zoek C1 in lijst A, komt die voor in lijst A geef dan "old", komt die niet voor in lijst A geeft dan "new", maar als A1 "FRM" is zoek dan C1 in Lijst C, komt die voor in lijst C geef dan "old", komt die niet voor in lijst C geef dan "new".
Ik vermoed dat dit met een een IF (ALS) formule opgelost moet gaan worden. Maar ik kom niet verder dan:
Maar deze formule levert mij alleen maar "#VALUE" op.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik heb een voorbeeld bestandje gemaak waar lijst A, B, C en D op apparte tabbladen zijn gezet. Het overszichts tabblad is waar uiteindelijk de formules in moeten komen!
Alvast heel erg bedankt!
Ik loop op het werk tegen een probleempje aan. Ik wil graag een document nummer opzoeken in een lijst en daar dan de titel van weergeven. Dit is vrij makkelijk te doen met gebruik van de VLOOKUP (engelse excel versie) functie. Dat leverd dan de volgende formule op:
Code:
=VLOOKUP(C7;'[Reference List.xls]SOP`S'!$A3:$F6000;6;FALSE
Code:
=VLOOKUP(C7;OR('[Reference List.xls]SOP`S'!$A3:$F6000;'[Reference List.xls]SOP`S'!$A3:$F6000);6;FALSE
Code:
=IF(B8="old";VLOOKUP(C8;'[Reference List.xls]SOP`S'!$A4:$F6001;6;FALSE);VLOOKUP(C8;'[New Reference List 2015.xlsx]SOP'!$D:$K;6;FALSE))
Want om het uiteindelijk nog een beetje ingewikkelder te maken heb ik ook nog verschillende types documenten.
Dus 1 SOP nummer die in lijst A of B voor komt
FRM nummers die in lijst C of D voor komt
Policy Nummers die in Lijst E of F voor komt en ga zo maar door.
Op dit moment probeer ik het op te lossen met 2 hulp kolommen. waarvan 1 het document type weergeeft en de andere in welke van de 2 lijsten je moet gaan zoeken.
Nu ben ik dus opzoek naar een formule die zegt als A1 "SOP" is zoek C1 in lijst A, komt die voor in lijst A geef dan "old", komt die niet voor in lijst A geeft dan "new", maar als A1 "FRM" is zoek dan C1 in Lijst C, komt die voor in lijst C geef dan "old", komt die niet voor in lijst C geef dan "new".
Ik vermoed dat dit met een een IF (ALS) formule opgelost moet gaan worden. Maar ik kom niet verder dan:
Code:
=IF(A8="SOP";(IF(COUNTIF('[Reference List.xls]SOP`S'!$A:$A;C8);"old";"new");IF(A8="FRM";IF(COUNTIF('[Reference List.xls]FORMS'!$A:$A;C8);"old";"new").....
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik heb een voorbeeld bestandje gemaak waar lijst A, B, C en D op apparte tabbladen zijn gezet. Het overszichts tabblad is waar uiteindelijk de formules in moeten komen!
Alvast heel erg bedankt!