waarde opzoeken in query vanuit tabelformulier per rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ik heb een formulier in tabelvorm, waar ik per rij enkele gegevens invul, met o.a. een datum en een persoonsID.
Nu wil ik in dat formulier per rij ook in een veld een waarde willen weergeven die ik opzoek in een query.
Deze query bevat de velden:

begindatum periode | einddatum periode | bedrag | persoonsID

Nu zou ik uiteraard graag per lijn in de tabel, voor de geselecteerde persoon en datum het correcte bedrag weergeven uit de query.
Ik probeerde reeds op verschillende manieren, oa met een SELECT en een Dlookup, maar het werkt nooit zoals ik wil. Ofwel werkt het helemaal niet :rolleyes:, ofwel krijg ik voor iedere lijn telkens dezelfde waarde, wat ook niet correct is aangezien het per lijn om een andere persoon gaat. Ofwel is dit gewoon niet mogelijk in een tabelvorm, ofwel heb ik hier compleet de verkeerde aanpak. Kan iemand me wat verduidelijking geven?

Je geeft te weinig informatie voor een complete oplossing, al zou het moeten kunnen werken met DLookup. Daarbij ga ik er dan vanuit dat je de datum als criterium meegeeft in de DLookup en dat er altijd exact één waarde in het resultaat van de DLookup zit. Anders gaat de DLookup namelijk nooit werken. Zelf zou ik er een functie voor maken die het juiste resultaat garandeert (één record, of een vaste uitkomst). Volgens mij veel makkelijker te maken.

Ik ben verder blijven werken met de DLookup en het is uiteindelijk gelukt om telkens toch de individuele gegevens ermee in de cel te krijgen. We zijn weer een stapje verder bij mijn "perfecte" database, hoewel ik vrees toch nog één of meerdere keren hier beroep op jou vakkennis te zullen moeten doen. In elk geval alvast wederom dank voor de goede aanzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan