• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo Iedereen.

Ik heb een probleem.

Hier komt het

Ik heb in excel een paar kolommen.

Ik moet de waarde van een cel in kolom in D vergelijken met een waarde in kolom H. Wanneer deze gelijk is moet de waarde in kolom I (die achter de waarde van Kolom H staat) in vullen in kolom E.

Zie ook de bijlage

Hallo Kramer,

In E2 de formule =VERT.ZOEKEN(D2;$H$1:$I$6500;2;ONWAAR)
echter wel de kolommen D en H van tekst naar getal omzetten (kun je doen via plakken speciaal en dan vermenigvuldigen met 1)

Beste Kramer ;)

Zet de volgende formule in cel D2

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D2;H:I;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(D2;H:I;2;ONWAAR))

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
#n/b

Hallo Kramer,

In E2 de formule =VERT.ZOEKEN(D2;$H$1:$I$6500;2;ONWAAR)
echter wel de kolommen D en H van tekst naar getal omzetten (kun je doen via plakken speciaal en dan vermenigvuldigen met 1)

Ik heb de formule erin gezet. Maar krijg alleen maar #N/B. Heb de 2 kolommen omgezet naar tekst. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met het plakken speciaal en dan vermenigvuldigen met 1.

Hallo Kramer,

De kolommen staan nu als tekst, die moet je omzetten naar getal. Dit kun je als volgt doen: zet in een lege cel het getal 1, copieer dit (CTRL+C), selecteer de kolommen D en H, kies vervolgens voor Plakken Speciaal (in het menu bewerken) en vink Vermenigvuldigen aan, klik vervolgens op OK.

Opgelost

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

Uiteindelijk is deze formule het geworden:
=VERT.ZOEKEN(D2;$H$1:$I$6500;2;ONWAAR)

Dit omdat in kolom H meerdere keren dezelfde waarde staat.

Beste Kramer ;)

Als jij mijn formule had gebruikt, die dezelfde is dan die van Thoralf dan zal hij de cel leeg laten als hij geen datum vind ipv #N/B.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D2;H:I;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(D2;H:I;2;ONWAAR))
Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan