• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde opzoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter DLL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DLL

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Goededag

Ik ben opzoek naar een formule die gegegevens uit een tabel weergeeft naast elkaar.
Ik heb een voorbeeld meegestuurd.

Tabblad output moeten de gegevens komen uit het tabblad gegevens.

Blauw gemarkeerd is bekend en de geel gemarkeerde cellen zijn de code die gebruikt worden op het tabblad gegevens. Deze wil ik via een formule dus zichtbaar maken op het tabblad output.

Nu lukt dat mij wel met verticaal zoeken als de naast elkaar staan op het tabblad gegevens , maar niet als het onder elkaar staat.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Dennis

Bijlagen

Als je Arie niet nummert van 18 t/m 22 (!) maar hem het nummer 18 toekent dan de volgende formule in C2 en doortrekken naar rechts en naar beneden:
Code:
=SOMMEN.ALS(Gegevens!$D$2:$D$13;Gegevens!$A$2:$A$13;"="&Output!$A2;Gegevens!$C$2:$C$13;"="&Output!C$1)

Dankjewel zie bijlage de nummering nu aangepast. Helaas werkt de formule niet krijg de foutmelding dat er teveel argumenten zijn.
Ik werk overigens met een Engelse versie

Bijlagen

Hier de engelse versie
Code:
=SUMIFS(Gegevens!$D$2:$D$13;Gegevens!$A$2:$A$13;"="&Output!$A2;Gegevens!$C$2:$C$13;"="&Output!C$1)

Code:
=[COLOR="#FF0000"]@[/COLOR]SOMMEN.ALS(Gegevens!$D$2:$D$13;Gegevens!$A$2:$A$13;"="&Output!$A2;Gegevens!$C$2:$C$13;"="&Output!C$1)

Hoop dat die werkt want er stond een @-teken in de formule van jouw bestandje.
Dat kan duiden op een versie conflict; welke versie heb jij?

Bedankt voor de snelle reactie inmiddels werkt de formule.
Het is overigens versie Professional plus 2019

Onnodig die "="&

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan