• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde over halen naar ander bestand met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

luibak

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Beste forum gebruikers,

Ik ben voor mijn werk een adressen bestand aan het opzetten en deze te koppelen met een inkoopstaat.
Nu is mijn vraag:

het zijn 2 losse bestanden, de gegvens moeten uit bestand A naar B, op dit moment doen wij dit doormiddel van vertikaal zoeken vanuit B naar A. maar nu moeten wij wel de relatie code handmatig in voeren in bestand B(komt voer een met relatie code uit bestandA). Is het mogelijke deze relatie code over te halen met een voorwaarde. Iets in de trand van =A5bestandA als cel B5 niet 0 is

Bekijk bijlage Bestand B.xlsxBekijk bijlage Bestand A.xlsx

Alvast vriendelijk bedankt

Zoals jij aangeeft kan je deze plaatsen in cel A3 van bestand B en doortrekken naar beneden...
Code:
=ALS('[BestandA.xlsx]Blad1'!B3="ja";'[BestandA.xlsx]Blad1'!A3;"nee")

Alleen als de waarde 0 is in kolom B van bestand A zie je een "nee" en kan de VERT.ZOEKEN functie geen waarde vinden en geeft deze #N/B.

Laatst bewerkt:
In elke geval bedankt voor je oplossing.

Ik ga het uiteindelijk toch anders doen het is makkelijker om extra tabblad aan te maken en daar de juist gegevens op te zetten en die dan over tehalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan