• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Is het mogelijk om de waarde van een cel over te nemen via VBA?

In cel B2 heb ik een "beginteller" staan (bijv. 10). Op het werkblad wordt deze beginteller telkens verhoogd als er een rij wordt ingegeven. In de eerste rij die ik gebruik wordt dus als waarde van de teller 10 gebruikt, in de volgende rij wordt die 11... Als ik de gebruikte rijen wis, en de teller staat bijv. op 25, moet de waarde in cel B2 veranderd worden naar 25 en moet de eerste rij die ik gebruik dus als teller 25 hebben.

Jos

Jos,

Heb je hier een voorbeeld van ?

Hoe wordt de teller bijgehouden, is dat met een formule of wordt dat handmatig gedaan. Als je een rij invoegt worden niet automatisch de formules van de voorgaande ri gekopieert.

Erik

Gebruik de volgende VBA code:

Code:
Private Sub cmd_gegevens_wissen_Click()

i = Cells(Cells.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row

Range("BeginTeller").Value = Range("B" & i).Value

Rows("5:" & i).Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp

End Sub

Succes

Omdat in het gebruikte bestandje er al een formule staat in een gedeelte van kolom B, heb ik het op onderstaande manier opgelost om de laatst ingevulde waarde te vinden.

i = Cells(Cells.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row

While Worksheets("ingave_kas").Range("b" & i).Value = ""
i = i - 1
Wend

Worksheets("basisgegevens").Range("beginteller").Value = Worksheets("ingave_kas").Range("b" & i).Value

Waarschijnlijk zijn er programmamatig betere/mooiere oplossingen, maar dit werkt ook.
Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan