Waarde plaatsen in actief formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico84

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Ik heb een doorlopend formulier met mijn debiteur gegevens. (frmZoekDebiteur)
Als ik een order aanmaak wil ik een debiteur opzoeken, door op een knop te drukken wordt frmZoekDebiteur geopend.
Door te dubbelklikken op een debiteur op frmZoekDebiteur wordt het debiteurId geplaatst op het formulier orders.

Alleen het formulier frmZoekDebiteur wil ik ook kunnen gebruiken op andere formulieren.
Hoe zorg ik ervoor dat het debiteurId geplaatst wordt op het formulier wat actief is?

Lijkt mij onzinnig om bijvoorbeeld 4 keer het zelfde formulier te maken met een iets afwijkende code.

Maak een Function in frmZoekDebiteur die een string terug geeft en gebruik die bij de aanroepende form (ik neem aan dat debiteurID een string is)

code voor frmZoekDebiteur:

Code:
dim debiteurid as string

function getdebiteur() as string
     me.show vbModal
     getdebiteur = debiteurid
end function

In het ander deel van de functie zet je de "global" debiteurid naar de gewenste waarde en sluit je de form.

In het aanroepende formulier doe je:

mijndebiteur = frmZoekDebiteur.getdebiteur

*edit* daar je waarschijnlijk al code hebt in frmzoek.. zet de dim debiteurid dan helemaal bovenaan, boven de eerste regel code, dan is de variabele altijd beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Maar waarom gebruik je in je formulier niet een keuzelijst om een debiteur op te zoeken? Volgens mij ben je nu met een kanon op iets heel kleins aan het schieten... Bovendien kun je die keuzelijst ook makkelijk kopieëren naar een ander formulier.

Bedankt Wampier voor je antwoord, zal morgen kijken of het lukt om het toe te passen.

OctaFish: Ik kan de debiteur ook opzoeken met een keuzelijst.

Heb een financieel programma waarin als je een debiteur moet opzoeken een popup formulier geopend wordt, waarin je de debiteur of meerdere kan selecteren. En de geselecteerde waarden worden dan in het actieve formulier geplaatst.
Bijvoorbeeld voor rapporten, orders enz.
Hierin wordt telkens hetzelfde scherm gebruikt. Lijkt mij dat telkens het zelfde formulier opgeroepen wordt.
Dit leek mij ook handig om dit toe te passen in mijn database.

Nu kom ik in mijn database ook tegen dat er vanuit 2 formulieren het zelfde formulier geopend wordt om waarden te veranderen.
Als de waarden veranderd zijn moet het formulier van waaruit het formulier geopend is gerequered worden.

Had zelf iets in gedachten als:
iif formulierA = actief then
formulierA requery
Else
formulierB requery

Weet niet of zoiets bestaat in access?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan