Dag allemaal,
Net nieuw hier en gelijk al een vraag
Maarja, eigenlijk was dat de reden om lid te worden
Ik worstel al een aantal dagen met de volgende opgave (zie bijlage);
- De waarde die in J5 moet worden ingevuld wordt uit kolom E gehaald en is afhankelijk van de informatie in de komommen A, B en C.
- Om de juiste rij in de kolommen te kunnen kiezen, moet de waarde in deze kolommen worden vergeleken met de cellen J2, J3 en J11.
- Het liefst wil ik dit in 1 formule samenvatten, zo dat wijzigingen en uitbreiding ook nog eenvoudig mogelijk is.
Ik ben geen wizkid op Excel formule gebied, maar ook niet onbekend er mee.
Ik heb al verschillende (matrix)formules uitgeprobeerd en ook de waardes in rij D vervangen door corresponderende cijfers (is nu ook mogelijk) en dacht de juiste formule gevonden te hebben, maar helaas :shocked:
Ik ben geen held op het VBA gebied; wel eens een macro opgenomen, maar nooit zelf geschreven.
Er is vast al een formule voor uitgevonden en hopelijk bij jullie bekend
Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:
Gr, Guido
Net nieuw hier en gelijk al een vraag

Maarja, eigenlijk was dat de reden om lid te worden

Ik worstel al een aantal dagen met de volgende opgave (zie bijlage);
- De waarde die in J5 moet worden ingevuld wordt uit kolom E gehaald en is afhankelijk van de informatie in de komommen A, B en C.
- Om de juiste rij in de kolommen te kunnen kiezen, moet de waarde in deze kolommen worden vergeleken met de cellen J2, J3 en J11.
- Het liefst wil ik dit in 1 formule samenvatten, zo dat wijzigingen en uitbreiding ook nog eenvoudig mogelijk is.

Ik ben geen wizkid op Excel formule gebied, maar ook niet onbekend er mee.
Ik heb al verschillende (matrix)formules uitgeprobeerd en ook de waardes in rij D vervangen door corresponderende cijfers (is nu ook mogelijk) en dacht de juiste formule gevonden te hebben, maar helaas :shocked:
Ik ben geen held op het VBA gebied; wel eens een macro opgenomen, maar nooit zelf geschreven.
Er is vast al een formule voor uitgevonden en hopelijk bij jullie bekend

Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:
Gr, Guido
Bijlagen
Laatst bewerkt: