• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde selecteren en kopieren naar blad 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbos

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hoi allemaal,

Kan iemand mij helpen met onderstaande.

Ik wil graag dat een gebruiker op blad2 een regel kan selecteren. In mijn voorbeeld ben ik uitgegaan van een kruisje. Dit mag bv ook door op de regel te klikken of met een checkbox.

Wat moet gebeuren nadat iemand een kruisje oid zet op een regel in blad2 , is dat Excel automatisch de waarde van kolom B(van de gekozen regel) kopieert naar cel B1 in blad1. Als een gebruiker opnieuw selecteerd moeten eerst de al gekozen waardes worden geleegd.
Bekijk bijlage Keuzeblad.xlsx
Zie bijlage met voorbeeld

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Gr.
Martijn

wat dacht je van dubbelklikken op de EAN-code ipv kruisje zetten en weer weg laten halen

Met volgende macro lukt dat..

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Intersect(Target, Range("B2:B7")) Then

Sheets("blad1").Range("B1") = Target
    Cancel = True
    Sheets("blad1").Activate
End If
End Sub

de aangeklikte cel word gekopieerd naar blad1 cel B1 en daarna word ook blad 1 geactiveerd
de cancel = true staat erin om te zorgen dat als je dubbelklikt op de cel het muteren van de cel niet word geactiveerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan