• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde tabnaam gebruiken in een functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pverspee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2022
Allen,

ik heb een groot excel document gemaakt waar ik alle arbeidsmiddelen van een bedrijf met heel veel vestigingen in verzamel. Het bedrijf werkt met clusters, waarin locaties zitten.
Ik heb per cluster een tabblad gemaakt, zodat de data daar al apart zit. Het tab heeft de logische naam van de cluster gekregen.
In een sheet gebruik ik heel veel gegevensvalidatie, via een sheet "Data", waar ik unieke naamgevingen, fabrikanten, .... verzameld heb, en van waaruit altijd moet gekozen worden, zodat een bepaald item altijd dezelfde benaming krijgt, en bijvoorbeeld de naam van de fabrikant ook altijd correct geschreven is.
Indien het arbeidsmiddel op elektriciteit werkt, en een grotere verbruiker is (bijvoorbeeld een warmtepomp, een hefbrug, ..) heb ik ook een cel waar ik het verbruik in kW noteer.

Ik wil nu een nieuwe tab "Berekeningen" maken, waar ik via 2 simpele bewerkingen de cluster en site kan kiezen, en op basis van die keuze gaat hij dan een optelsom maken van de kW die tot die site behoort.

Echter, ik slaag er niet in om in de formule som.als() de waarde van het tabblad te gebruiken, op basis van de selectie die ik eerder heb gedaan. Ondanks dat hij hetzelfde, excel gaat een Opslaan als actie uitvoeren.

iemand een idee?

alvast bedankt!

Pascal

Hou het op 1 tabblad met alle gegevens.
Je voegt dan nog een extra kolom toe met daarin de clusternaam
Alle formules worden daardoor veel simpeler en dat wil je tenslotte.
Wil je toch met tabbladen werken dan moet je gebruik maken van 'INDIRECT' formule.
Maar deze heeft ook weer zijn beperkingen en nadelen.

De suggestie van @popi deel ik 100%.
Als je een vereenvoudigd voorbeeldbestand plaatst ben je zo uit de brand geholpen.

probeer deze eens te gebruiken,
aan het eind staat dan de bladnaam.
verzin zelf hoe je het te gebruiken deel er uit haalt.
:
Code:
=CEL("bestandsnaam")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan