• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde toevoegen in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
83
Geachte,

ik ben momenteel bezig met keuzelijsten en dergelijke. hierbij zit het probleem dat ik niet weet hoe je een keuzelijst kan uitbreiden zonder dat alles eronder een rij opschuift.

ik heb een voorbeeldje in bijlage gestoken.

een heb een lijst aangemaakt met kleuren (wat omkaderd staat zit in de lijst 'KLEUREN').
Nu zou het moeten mogelijk zijn om deze lijst uit te breiden. dit lukt ook wel, door op de knop te drukken (je moet wel telkens op het laatste kleur staan en dan op de knop drukken). maar wanneer ik dit doe schuift alles eronder op want in cel A 18 staat kleuren, en dit zou daar moeten blijven staan. wanneer je dan op verwijderen drukt schuift KLEUREN op naar A17 ...

Als oplossing kan ik natuurlijk het gegevensbereik van de lijst van A2 tot A16 selecteren ,maar dit is dan niet handig omdat je dan in je cel waar je dan werkelijk moet kiezen (G7) veel open plaatsen hebt ...

is het niet mogelijk om gewoon via een knop ofzo die lijst te kunnen uitbreiden zonder dat A 18 opschuift ?

Mvg,
Alexander
 

Bijlagen

  • WAARDE TOEVOEGEN.zip
    7 KB · Weergaven: 43
Alexander,

Zie bijgevoegd:

Nu heb je ook geen macro nodig.
 

Bijlagen

  • WAARDE TOEVOEGEN_met variabele lijst.zip
    7,8 KB · Weergaven: 78
Hallo

dit ziu wel een oplossing kunnen zijn, maar het probleem is nu nog dat ik een bepaald bereik zou moeten kunnen geven aan de lijst, want er moeten bv. verschillende lijsten in kolom A kunnen staan. bij u voorbeeld kijkt hij de hele kolom A, zou dit niet kunnen van bv. A1 tot A17 ...

Mvg, Alexander
 
Verander dat dan bij KLEUREN (Invoegen > Naam > Definiëren ...)

Heb je de uitleg van Ad op blad 2 wel gelezen?

Wigi
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ja ik heb dit gelezen, maar bij de lijst aanmaken staat dat ik in het vak, 'verwijst naar' =INDIRECT("Blad1!$A$1:$A$"&AANTALARG(Blad1!$A:$A)) moet zetten.

maar dit verwijst naar de hele kolom A toch? In C10 heb ik geprobeerd met valideren en dit lukt

nu heb ik een nieuw bestandje aangemaakt met in kolom A ook nog een lijst met groenten die zou ik terug op dezelfde manier moeten kunnen doen? maar ik kan toch moeilijk bij verwijst naar 2 maal hetzelde zetten? ik zou bepaalde bereiken moeten definieren? bv voor de kleuren van A1 tot A17 en van groenten A21 tot A30?
is dit mogelijk?
 
Alexander,

Het lijkt me beter om de lijsten op een appart werkblad te zetten, en dan kun je zo'n zelfde lijst maken voor b.v.b. kolom B
Het Extra werkblad met de lijsten kun je verbergen.
 
Hallo,

Het probleem is dat er zo'n 20 verschillende lijsten zijn en dat ze eigenlijk wel degelijk allemaal onder elkaar moeten komen en indezelfde kolom.
Er mag wel plaats tussen gelaten worden tussen de verschillende lijsten bv de eerste lijst van A1 tot A10 de dtweede lijst van A15 tot A28 de derde lijst A30 tot A33 enz...

De plaats is dus eigenlijk voorzien maar het is enkel het probleem als ik de lijst aanmaak, en ik selecteer bv voor de eerste lijst van A1 tot A10 dat je dan in de cel waar je gevalideerd hebt dat die volledige 10 lijnen hebt, ook al zijn er maar 3 ingevuld.

wat jij had uitgelegd de eerste keer in jou bijgevoegd bestandje zou ideaal zijn (wanneer er iets bijkomt, komt dit automatisch ook in de keuzelijst, en er zijn geen witte regels) , maar die kolom A zou moeten kunnen veranderen in bv voor de eerste lijst van A1 tot A10 ...

kan dit? of weet u soms een andere oplossing?
 
Ad,

Dank, met deze oplossing heb je onbedoeld ook een probleem bij mij opgelost.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan