• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde tonen na validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden wordt er wel eens gezegd.

Maar wat je nu laat zien is wel erg kort door de bocht.
Graag toch wat meer uitleg van het hoe en waarom.
Want ik zie niets in de groene en rode cel.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$A$1" Then
  Range("G8") = Range("G1")
 End If
End Sub

In het groene vlak kan ik valideren. Als ik dat doe wil ik de waarde die in het gele vlak staat na validatie in het groene vlak ook wordt afgebeeld in het rode vlak. Ik wil dit graag zonder makro omdat ik de formule wil de bruiken in een order formulier. dat in open office wordt gebruikt. Ik weet niet zeker wat de macro's dan doen.

Wimix,

Misschien te simpel gedacht maar plaats in het rode vak
Code:
+g1
Anders toch maar een iets duidelijker voorbeeld.

Hallo,

Ja iets te simpel :-) In het rode moet dus een formule komen zodat ik daar alleen de waarde te zien krijg uit de gele cel als ik in de groene een selectie maak.

Wie Kan Mij Helpen
Groetjes Wim

Wimix,

Maar als je geen keuze maakt staat er in het gele vak niets en dus ook in het rode vak niets. Maar wederom : Een iets duidelijker voorbeeld kan wonderen verrichten.

Dan kan je toch verwijzen naar de gele cel zoals eerder geopperd?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Ik heb er een oranje verd bij gemaakt. Hier in wordt een product getoond. Nu is het zo dat er niet bij ieder product Monoculair of binoculair voor komt te staan. Alleen wanneer dat zo is moet er ook in het rode vlak de waarde getoond worden die in het gele vlak staat.Bekijk bijlage test 7-9.xlsx

Hoop dat dit iets duidelijker is.

Groetjes Wim

Code:
=ALS(OF(A1="Monoculair";A1="Binoculair");G1;"")
anders:
Code:
=ALS(EN(OF(A1="Monoculair";A1="Binoculair");B1<>"");G1;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan