• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde tussen waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

KBSGW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Goeiemorgen,

Ik ben op zoek naar en formule die mij automatisch het volgende kan berekenen:

als de waarde gelijk is aan 100% dan moet er 100 € verschijnen
als de waarde ligt tussen 100% en 75% (100%>X>=75%) dan moet er 75 € verschijjnen
als de waarde ligt tussen 75% en 50% (75% > X >=50%) dan moet er 50€ verschijnen
als de waarde kleiner is dan 50% dan moet er 0 € verschijnen

kan er mij iemand bij helpen?

alvast bedankt!

Bijlagen

Als je in het Tabblad Start naar Stijlen gaat en daar klikt op 'voorwaardelijk opmaak' , hier kun je instellen wat voor jou van toepassing is.

Zo'n soort vraag is hier al vaak aan de orde geweest.
Typ in E2:
Code:
=ALS(D2<0,5;0;ALS(D2<0,75;50;ALS(D2<1;75;100)))
en kopieer naar beneden.

Laatst bewerkt:
oke bedankt, dat had ik al een paar keer geprobeerd, maar telkens met een kleine fout

nu is het gelukt.

=ALS(C25<100%;"75€";ALS(C25<50%;"0€";ALS(C25<75%;"50€";ALS(C25=100%;"100€";ALS(C25=75%;"75€";ALS(C25=50%;"50€"))))))

Blijkbaar lukt het toch niet met de < 50% ...

moet er niet nog gebruik gemaakt worden van een EN functie?

Kennelijk wil je het euroteken toevoegen.
Dat kan in 1 keer achteraan, verder blijft mijn formule hetzelfde.
Het wordt dan:
Code:
=ALS(D2<0,5;0;ALS(D2<0,75;50;ALS(D2<1;75;100)))&" €"

Je kunt ook de cellen waarin een dergelijke formule staat bij de celeigenschappen instellen als "Financieel" met 2 decimalen en als symbool: € , dan worden de bedragen netjes uitgelijnd. In dat geval moet je uiteraard niet meer zelf het euroteken met de formule toevoegen, dus dan gewoon de formule uit bericht #3 gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan