• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde tussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hallo,

Ik ben al sinds enkele uren bezig met het vinden van de juiste formule voor mij sheet maar ik kan er niet aan uit. Ik had de als formule al gebruikt maar dit werkt in mijn geval niet.

In kolom a heb ik

1
5
8
10
12

Nu wil ik dat er in kolom b een code achter komt die overeen komt met. Als A1 = tussen 0 - 5 dan A of als A1 tussen 6 en 10 dan B of A1 tussen 11 en 20 dan C. enz enz.

Maar tot op heden kon ik telkens maar 2 voorwaarden kiezen, dus als tussen of groter of kleiner dan waarde dan A en anders B.

Wie helpt me op weg

Wellicht voldoet dit?

Code:
=TEKEN(64+AFRONDEN.BOVEN(A1;5)/5)

Kopiëren in B1 en doortrekken.

Dat zou werken als er telkens per 5 een nieuwe aanduiding moet komen, maar het loopt bijvoorbeeld van 0-5 6-20 21-50 51-250

Ook voor u biedt de Vert.zoeken functie met de WAAR benadering een uitkomst.
Klein tabelletje maken met de voorwaarden en hopsaké.

Een voorbeeld bestand met alle gewenste voorwaarden zou helpen om sneller tot een juist antwoord te komen...

Als dat al je voorwaarden zijn dan volstaat de volgende formule (in B2 kopieren):
Code:
=ALS(A2<6;"A";ALS(A2<16;"B";ALS(A2<51;"C";"D")))

Die werkt perfect! Ik zat gewoon verkeerd te denken en dacht dat ik per aanduiding moest aangeven tussen x en x.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan