• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit 2 reeksen vergelijken en naast elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek91

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Ik heb een excel bestand met negatieve telverschillen en positieve telverschillen. Deze twee reeksen met de aantallen wil ik tegenover elkaar wegzetten in excel om de daadwerkelijke telverschillen zichtbaar te krijgen. Nu weet ik alleen echt niet hoe je dat moet doen. Ik denk zelf iets met verticaal zoeken maar wellicht kan het ook anders/makkelijker.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Bekijk bijlage voorbeeld voor helpmij.xlsx

Beste Niek91

Zet deze eens in D3 en trek hem naar beneden:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A3;$G$3:$H$28;2;ONWAAR));"";(VERT.ZOEKEN(A3;$G$3:$H$28;2;ONWAAR)+B3))

Is dit je bedoeling?

Bedankt voor je snelle reactie.

Maar ik snap de formule niet helemaal.

Ik heb hem ook in het echte bestand geplakt. Ik krijg veel lege cellen of N/B meldingen. Dus volgens mij geeft die niet wat die moet geven.

Als artikel 1 een totaal negatief telverschil van 2 heeft maar een totaal positief telverschil van 3 dat de uitkomst van de formule +1 geeft.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Dan staat waarschijnlijk in de formule de zoekwaarde en/of kolommen niet goed. Deze moet je aanpassen in je eigen bestand.

Heb je de formule ook geplakt in je voorbeeld bestand? Daar werkt ie gewoon....

Ow ja de formule zoekt trouwens de waarde van Negatief Artikelnr in Positief Artikelnr. Als hij deze gevonden heeft geeft hij de waarde weer die naast Positief Artikelnr staat en compenseert hij met de waarde naast Negatief Artikelnr.

Misschien lastig, maar goed...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan