• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit een cel moet in een andere cel komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duracelkonijntj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Hoi,

Helaas na vele uren speurwerk op internet (o.a. dit forum) heb ik nog geen oplossing voor mijn vraagstuk. Daarom nu mijn hoop op jullie gevestigd dat iemand mij kan helpen met de juiste formule. Mocht ik iets niet volgens de regels doen, dan hoor ik dat uiteraard graag zodat ik het kan aanpassen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Doel:
Een grafiek maken waarin de waarde die getoond wordt mee kleurt afhankelijk van het resultaat. Met andere woorden, als een waarde onder de 75% is dan moet deze rood aangegeven worden in de grafiek, is de waarde tussen de 75% en 90% dan moet deze geel worden en is de waarde boven de 90% dan moet de waarde groen worden.

Oplossing?
Omdat de voorwaardelijke opmaak die Excel zelf aanbiedt niet verwerkt kan worden in een grafiek moet ik 3 kolommen maken waarin de waarde getoond wordt afhankelijk van zijn eigen waarde. Helaas lukt het mij niet om de waarde die in Kolom A getoond wordt 'over te zetten' naar een andere kolom (B, C of D, afhankelijk van waarde). In de bijlage heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd waarmee mijn vraag hopelijk duidelijk wordt. Bekijk bijlage Bepaalde waarde moet in andere cel komen.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan