• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit een tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander86

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
83
Hallo

is het mogelijk om waardes te gaan zoeken uit een tabel? bv in cel A1 vul ik een waarde in die voorkomt uit de verticale tabelas, in cel A2 vul ik een waarde in die voorkomt uit de horizontale tabelas. in cel A zou hij dan de waarde moeten geven die overeenstemt met de 2 ingegeven waardes in cel A1 en cel A2. ik heb een voorbeeld bijgevoegd omdat dit niet echt makkelijk is om uit te leggen woorden ...

zou iemand mij kunnen helpen aub?

Mvg
Alexander
 

Bijlagen

  • waarde uit tabel.zip
    1,6 KB · Weergaven: 21
Zoek het forum af, voorbeeldjes genoeg. Het is de INDEX functie.
 
Plaats onderstaande formule in A5
Code:
=INDEX(C6:H10;VERGELIJKEN(A2;C6:C10);VERGELIJKEN(A1;C6:H6))
 
Hallo,
zojuist heb ik de hele tijd gezocht naar voorbeelden die wat gelijken op mijn probleem, maar vind deze niet.

ik heb gedaan wat jan voorstelde en dit lukt wel degelijk. nu heb ik dit ook geprobeerd om dit toe te passen in mijn voorbeeld maar dit lukt me dan niet meer, hoe het komt weet ik niet, ik doe nochtans helemaal hetzelfde als wat jan opgegeven had. ik heb het bestandje erbij gevoegd de cel in het rood is waar de formule toegepast moet worden. cel A14 en A15 zijn de 2 bepaalde waardes.

wat doe ik mis? want ik heb al verschillende keren geprobeerd en het lukt me maar niet ...

mvg
 
=INDEX(D16:I20;VERGELIJKEN(A15;C16:C20;0);VERGELIJKEN(A14;D15:I15;0))

Wigi
 
Hallo

nu versta ik het helemaal niet meer, heb dus terug identiek hetzelfde gedaan in mijn programma zelf nu en het klopt alweer niet.

Nu heb ik mijn programma in bijlage gestoken (had dat niet eerder gedaan omdat het te groot was , maar heb nu enkele dingen weggedaan zodat het er wel op kan)

op het ingeefblad in cel M43 zou de formule moeten komen. de 2 bepaalde cellen zijn op het ingeefblad, cel D8 en D40, de tabel staat op het tabblad M. Binnenkast ter hoogte van A60

zou je anders aub het eens willen doen in dit document? dan zal ik er niet meer moeten aan prutsen en kan ik ook niets meer mis doen ...

mvg
 

Bijlagen

  • programma forum.zip
    68 KB · Weergaven: 19
Je hebt de argumenten in de INDEX functie omgedraaid. Bij jou zijn kolommen rijen, en omgekeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan