Ik zit met het volgende probleem...
In een formulier (met opmaak Gegevensblad) heb ik een overzicht van mutaties gekoppeld aan een formulier die voorraad bijhoud.
Met andere woorden, ik heb een voorraadform waarin ik per artikel mutaties kan bekijken middels een subformulier.
Dat werkt prima.
Het subformulier werkt en ziet eruit als volgt:
In Gegevensbladopmaak:
6 kollomen te weten: mutaties, artikel, datum, af, subtotaal en voorraad
Nou zou ik het volgende willen:
Automatisch bij Subtotaal het aantal in vullen van het formulier waarin het subformlier staat.
M.a.w, op het hoofdformulier is reeds een veld Aantal opgenomen.
In het subformulier staat het veld subtotaal, wat in weze het zelfde is als Aantal, dus wil ik het automatisch ingevuld zien.
Tevens, moet, wanneer iemand een mutatie doet.....en dus bijv. 2 artikelen gebruikt, dat in het veld AF dan 2 wordt getypt en automatisch het veld Voorraad verandert in 2 minder.
deze laatste waarde moet ook weer automatisch in het formulier bij Aantal meeveranderen.
snap je het nog?
Het komt neer op het volgende:
Ik lees erg veel over Dlookup....en volgens mij zit ik er very close mee, maar ik wil dus in een volgend record een veldwaarde invullen uit een vorig record, binnen een subformulier.
Wie snapt wat ik vraag en kan me helpen?
Alle oplossingen met Dlookup-functies lopen op niet veel uit.
Graag een gedetailleerde oplossing.....
Allan
In een formulier (met opmaak Gegevensblad) heb ik een overzicht van mutaties gekoppeld aan een formulier die voorraad bijhoud.
Met andere woorden, ik heb een voorraadform waarin ik per artikel mutaties kan bekijken middels een subformulier.
Dat werkt prima.
Het subformulier werkt en ziet eruit als volgt:
In Gegevensbladopmaak:
6 kollomen te weten: mutaties, artikel, datum, af, subtotaal en voorraad
Nou zou ik het volgende willen:
Automatisch bij Subtotaal het aantal in vullen van het formulier waarin het subformlier staat.
M.a.w, op het hoofdformulier is reeds een veld Aantal opgenomen.
In het subformulier staat het veld subtotaal, wat in weze het zelfde is als Aantal, dus wil ik het automatisch ingevuld zien.
Tevens, moet, wanneer iemand een mutatie doet.....en dus bijv. 2 artikelen gebruikt, dat in het veld AF dan 2 wordt getypt en automatisch het veld Voorraad verandert in 2 minder.
deze laatste waarde moet ook weer automatisch in het formulier bij Aantal meeveranderen.
snap je het nog?
Het komt neer op het volgende:
Ik lees erg veel over Dlookup....en volgens mij zit ik er very close mee, maar ik wil dus in een volgend record een veldwaarde invullen uit een vorig record, binnen een subformulier.
Wie snapt wat ik vraag en kan me helpen?
Alle oplossingen met Dlookup-functies lopen op niet veel uit.
Graag een gedetailleerde oplossing.....
Allan