waarde uit een vorig record halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Ik zit met het volgende probleem...
In een formulier (met opmaak Gegevensblad) heb ik een overzicht van mutaties gekoppeld aan een formulier die voorraad bijhoud.
Met andere woorden, ik heb een voorraadform waarin ik per artikel mutaties kan bekijken middels een subformulier.
Dat werkt prima.
Het subformulier werkt en ziet eruit als volgt:
In Gegevensbladopmaak:
6 kollomen te weten: mutaties, artikel, datum, af, subtotaal en voorraad

Nou zou ik het volgende willen:
Automatisch bij Subtotaal het aantal in vullen van het formulier waarin het subformlier staat.
M.a.w, op het hoofdformulier is reeds een veld Aantal opgenomen.
In het subformulier staat het veld subtotaal, wat in weze het zelfde is als Aantal, dus wil ik het automatisch ingevuld zien.

Tevens, moet, wanneer iemand een mutatie doet.....en dus bijv. 2 artikelen gebruikt, dat in het veld AF dan 2 wordt getypt en automatisch het veld Voorraad verandert in 2 minder.
deze laatste waarde moet ook weer automatisch in het formulier bij Aantal meeveranderen.

snap je het nog?
Het komt neer op het volgende:
Ik lees erg veel over Dlookup....en volgens mij zit ik er very close mee, maar ik wil dus in een volgend record een veldwaarde invullen uit een vorig record, binnen een subformulier.

Wie snapt wat ik vraag en kan me helpen?
Alle oplossingen met Dlookup-functies lopen op niet veel uit.
Graag een gedetailleerde oplossing.....

Allan

Om te beginnen: maak eens een voorbeeldje, dan wordt het allemaal wat duidelijker. Want dat is het voor mij in ieder geval niet... Ik snap bijvoorbeeld niet waarom je twee aparte velden hebt ([Aantal] en [Sobtotaal] die blijkbaar hetzelfde doen... Want waarom zou je de ene automatisch willen laten vullen uit de ander? Lijkt mij een db die niet helemaal jofel is opgezet.

Grrr.....wat is het soms moeilijk om een eenvoudig probleem in woorden hier op 'papier' te zetten. Maar ik doe nogmaals een poging.
Ik heb heb formulier met daarin een subformulier
Het formulier geeft velden weer, noodzakelijk voor magazijnbeheer.
Je kan dus door de artikelen (de records) gaan en per artikel bijvoorbeeld het aantal, de omschrijving, de prijs etc zien.
In het subformulier staan de mutaties per artikel.
Daar de mutaties constant aangevuld worden heb ik het subformulier als gegevensblad in beeld getoond.
Met mutaties wordt bedoeld de reden waarom men artikelen afboekt in het magazijn.
Een mutaties moet er dus ook voor zorgen dat het aantal mee verandert, zodra er bij- of afgeboekt wordt.
Uitgaande dat er 100 van artikelx op voorraad staan, staat als aantal in het formulier bij Aantal 100.
Het subformulier moet met zijn afboekingen ook uitgaan van een aantal, nl het zelfde als in het formulier.
Als er afgeboekt wordt middels de velden in het subformulier, moet het eindresultaat uiteindelijk het aantal van het formulier aanpassen.
Dus na elke mutatie moet een nieuw aantal komen....logisch.
Hoe ziet dat eruit in het sunformulier:
Subaantal (met waarde van totaal uit formulier | af | nieuw totaal
100 | 5 | 95

100 was het toaal uit het formulier
5 is de afboeking
95 is het nieuwe aantal en zal als zodanig automatisch in het formulier weer bij aantal ingevuld worden.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen. Helaas een schermafdruk wat mijn uitleg vereenvoudigd is niet mogelijkk, daar het via een url moet, helaas.

Vraag is en blijft dus:
hoe kan ik in het subformulier (met gegevensbladweergave) in het volgende record de waarde automatisch laten invullen uit het vorige record.
Bij een volgende mutatie, wordt wel verwacht dat het nieuwe subtotaal wel overeenkomt met Nieuw totaal van de vorige record.

We wachten weer af....werd wel snel gereageerd....toppie!

Laatst bewerkt:
Ik heb een voorbeeldje waar je misschien wat uit kan halen...

Bijlagen

Ik ga eens duiken in hetgene wat je me stuurde......het komt erg close in de buurt wat ik zoek...
Ik kom er op trug.....geef me effe de tijd om erin te duiken.
Alweer thanks voor de vlotte reactie!
Allan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan