• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit formule verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snouzuless

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Goedemorgen,

Bestaat er een manier waarop ik bepaalde getallen binnen formules kan uitsluiten wanneer ze in deze formules staan.
Ik heb veel excel bestanden waarin oude gegevens staan die bijgesteld zijn, nu moet ik in elke formule de waardes weghalen die maken dat de oude resultaten eruit komen.

vb;
=ALS($I$1=150;WORTEL((KWADRATENSOM(F47)+(KWADRATENSOM(1321-34)))))*$AC$3+ALS($I$1=180;WORTEL((KWADRATENSOM(F47)+(KWADRATENSOM(1347-34)))))*$AC$3
Deze formule heb ik nu.
Het punt echter is dat ik de "-34" uit de formule wil sluiten evenals in andere formules de "-21" waardoor de waarde die in de cel komt te staan dus juist wordt.

Het vervelende is echter dat dit niet voor alle cellen geld binnen de kolom, bepaalde formules zijn wel aangepast anderen niet.

Ik zou natuurlijk elke cel kunnen nakijken en steeds de -34 en -21 kunnen verwijderen maar ik vroeg me af of dit makkelijker kan, aangezien de kans op fouten op deze manier groot is.

Ik hoop op een oplossing, alvast bedankt

Groet Snouzuless

Bekijk bijlage Testwaardes.xlsx

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij! Doe er eens een voorbeeld bestandje bij; dit soort formules hebben we denk ik niet paraat en het kost alleen maar tijd als we zelf een voorbeeld moeten maken.

Lukt prefect met zoeken en vervangen.
klik op het vergrootglas (zoeken en selecteren) rechts op het lint.
Klik op vervangen.
Vul -34 in het vakje zoeken naar.
Laat het vakje vervangen door leeg.
Druk op alles zoeken.
Dan krijg je alle cellen te zien waar -34 in voorkomt.
Als je op vervangen drukt wordt de geselecteerde cel in het lijstje aangepast.
Druk je op alles vervangen dan worden alle cellen in 1 keer aangepast.
Herhaal dit nu voor -21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan