• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit geselecteerd listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Groote S

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Dag Helpers,

Ik ben bezig met het maken van een plannings programma in excel.
Nu heb ik een formulier gemaakt met daarin verschillende listboxen en een knop waarmee je waarde uit de ene listbox overkunt zetten naar de andere listbox.

Het doel listbox moet altijd dezelfde zijn maar de listbox waar de waarde uit komt de gene zijn die is geselecteerd en dit krijg ik niet voor elkaar.

De VBA code die ik nu is:
Code:
    If ListBox1.ListIndex = -1 Then Exit Sub

ListBox2.AddItem ListBox1.Text

ListBox1.RemoveItem ListBox1.ListIndex

Dag Helpers,

Ik ben bezig met het maken van een plannings programma in excel.
Nu heb ik een formulier gemaakt met daarin verschillende listboxen en een knop waarmee je waarde uit de ene listbox overkunt zetten naar de andere listbox.

Het doel listbox moet altijd dezelfde zijn maar de listbox waar de waarde uit komt de gene zijn die is geselecteerd en dit krijg ik niet voor elkaar.

De VBA code die ik heb nu is:
Code:

ListBox2.AddItem ListBox1.Text

Paul,

en zo:

Code:

ListBox2.AddItem ListBox1.[COLOR="Red"]Value[/COLOR]

De waarde gaat wordt wel overgezet naar de andere listbox maar alleen vanuit listbox1. In plaats van listbox1 wil ik de geselecteerd listbox.

Paul,

Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal.

Als jij 4 listboxen hebt en listbox 4 is je doel listbox.
Dan krijgt iedere listbox (1 t/m 3) een eigen code om de geselecteerde waarde over te zetten naar de doel listbox nummer 4

Ik proberen het duidelijker te formuleren.

Ik heb een personeelslijst met personen die op een bepaalde dag altijd werken.
Ik heb nog een personeelslijst met mensen die misschien op een bepaalde dag werken.

Deze zitten ieder in een eigen listbox, zodat je hierin overzicht hebt.

Wanneer ik in van de personeelsleden selecteer wil ik deze met 1 knop kunnen toekennen aan een activiteit. Het moet dus niet uitmaken in welk van de listboxen de geselecteerd personeel staat.

Ik hoop dat ik het nu wel een beetje duidelijk is.

Paul,

Doe er eens een voorbeeld bestand bij dat maakt het beeld compleet.

Hier een enigsinds uitgekleed voorbeeld bestand. Om de macro te starten druk op de knop op sheet 1 en daarna moet een willekeurige dag geslecteerd worden.

De persoon wordt overgezet vanuit listbox1 wanneer op 1 van de buttons wordt gedrukt.

Bijlagen

Paul,

Alvorens verder te gaan.
Het is erg moeilijk te begrijpen wat je bedoelt omdat je nogal wat taalfouten maakt.
De uitleg komt daardoor moeizaam over.
Type wellicht wat rustiger en lees eerst je tekst over voordat je op de knop bevestigen klikt.

Bijgevoegd een progje met daarin een aanpassing voor de code en nu zouden de knoppen "Button1" en "Button2" moeten werken zoals jij bedoelt.

Bijlagen

Superzeeuw,

Zo werkt het inderdaad!:D

Hardstikke bedankt voor je hulp

En ik zal in het vervolg beter letten op mijn taal.

gr Paul

Paul,

Voor de andere knoppen moet je de code nog wel aanpassen.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan