Hallo allemaal.
Misschien ziet iemand dit op te lossen.
Ik probeer via VBA het volgende te bereiken, het probleem is enkel dat ik het document niet van de bedrijfsserver kan halen.
En al had ik dat wel gekund dan had ik het niet kunnen maken het hier neer te gooien.
Maar ga toch proberen een poging te doen om het op te lossen.
Bij het aanklikken van een willekeurige cel verschijnt er een formulier met tal van mogelijkheden.
Hierin staan tal van gegevens die uiteindelijk een berekening voor projecten maakt.
Als eerste is men verplicht om in 4 opvolgende Inputboxen waardes op te geven die voor elk project verplicht zijn.
Deze 4 waardes worden naast elkaar in 4 opvolgende kollommen geplaatst.
Helemaal goed en eigenlijk niets mis mee, iets als dit bv (Cel b2 bv 12) (Cel c2 bv 987654) (Cel d2 bv service.) (Cel e4 bv Maarssen)
Tot het moment dat het document in een mappen structuur en map gaat aanmaken.
De waarde uit Cel d2 word de naam van de map.
Dit gaat 1x goed en dan word de map overschreven.
Ik zou dit kunnen aanpassen om de waarde vanuit Cel b2 en Cel c2 ook voor het woordje service te typen, in dat geval zou de map dan bv
"12-987654-service" heten.
En dat is nu net de bedoeling alleen 2x deze waardes invoeren is ook dubbel zoveel kans op fouten.
Ik heb ook niet de keus om de 2 voorgaande kollommen niet te gebruiken want die 2 waardes staan daar niet voor niets
Nu heb ik dit:
Range("TabelPlanning
Misschien ziet iemand dit op te lossen.
Ik probeer via VBA het volgende te bereiken, het probleem is enkel dat ik het document niet van de bedrijfsserver kan halen.
En al had ik dat wel gekund dan had ik het niet kunnen maken het hier neer te gooien.
Maar ga toch proberen een poging te doen om het op te lossen.
Bij het aanklikken van een willekeurige cel verschijnt er een formulier met tal van mogelijkheden.
Hierin staan tal van gegevens die uiteindelijk een berekening voor projecten maakt.
Als eerste is men verplicht om in 4 opvolgende Inputboxen waardes op te geven die voor elk project verplicht zijn.
Deze 4 waardes worden naast elkaar in 4 opvolgende kollommen geplaatst.
Helemaal goed en eigenlijk niets mis mee, iets als dit bv (Cel b2 bv 12) (Cel c2 bv 987654) (Cel d2 bv service.) (Cel e4 bv Maarssen)
Tot het moment dat het document in een mappen structuur en map gaat aanmaken.
De waarde uit Cel d2 word de naam van de map.
Dit gaat 1x goed en dan word de map overschreven.
Ik zou dit kunnen aanpassen om de waarde vanuit Cel b2 en Cel c2 ook voor het woordje service te typen, in dat geval zou de map dan bv
"12-987654-service" heten.
En dat is nu net de bedoeling alleen 2x deze waardes invoeren is ook dubbel zoveel kans op fouten.
Ik heb ook niet de keus om de 2 voorgaande kollommen niet te gebruiken want die 2 waardes staan daar niet voor niets
Nu heb ik dit:
Range("TabelPlanning
Code:
").Rows(i).Value = InputBox("Geef Code:", "Invullen graag", "Code")
Range("TabelPlanning[Project-ID]").Rows(i).Value = InputBox("Geef de Project-ID:", "Invullen graag", "Project-ID")
Range("TabelPlanning[Projectnaam]").Rows(i).Value = InputBox("Geef de Projectnaam:", "Invullen graag", "Nieuw Project")
Wie kan mij vertellen hoe ik na het invullen van een projectnaam ook de waardes uit de 2 voorgaande cellen in cel D getoond worden.
Lees voor Cel D "Code-ID-Naam"
Groet Dick