Waarde uit subform overnemen in hoofdform

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkVS

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2018
Ik zoek me hier te pletter om de (berekende) waarde uit een subform over te nemen in een tekstvak vh hoofdformulier. Dit wil maar niet lukken.
Hoofdform: Input_A, tekstvak: Correctie
Subform: Input_B, tekstvak: Verschil
De bedoeling is nadat het tekstvak Verschil berekend is, dit via VBA code wordt ingevuld op tekstvak Correctie in het hoofdform.
Volgens de support v Office is de formule:
Code:
=[Forms]![Orders]![Subformulier orders].[Form]![Ordersubtotaal]
Maar, ik probeer met:
Code:
    [Forms]![Input_A]![Correctie] = [Forms]![Input_A]![Input_B].[Form]![Verschil]
en er gebeurt maar niks. Misschien heeft dit iets te maken met het feit dat ik op dat moment in het subform aan het werken ben?
Kan iemand mij uit de nood helpen?

Je doet ook heel wat anders, en waarom zou je het met VBA willen doen? Zoals het voorbeeld van Microsoft het aangeeft, kan het gewoon met een formule die je aan de besturingselementbron van je tekstvak hangt.
Dus:

PHP:
     = Forms![Input_A]![Input_B].Form![Verschil]
Zou genoeg moeten zijn. Zonder VBA.

De waarde moet namelijk weggeschreven worden in Correctie en als ik die formule in het besturingselementbron vh tekstvak wordt daar enkel de berekening gemaakt maar wordt deze waarde niet opgeslagen.
De vraag was dus: hoe kan ik in een tekstvak op het hoofdformulier de waarde van een tekstvak van een subformulier overnemen

Nee, blijft onlogisch :). Berekeningen sla je in beginsel niet op, zeker niet als ze reproduceerbaar zijn op basis van vaste gegevens. Nergens voor nodig, dataredundantie. Als het tóch moet: sla de waarde dan rechtstreeks op in de tabel. Ben je van alle gezeur af. Is ook makkelijker. Je geeft ook niet aan vanaf welk object je dan die VBA wilt uitvoeren. Is ook belangrijk om te weten.

Waarom maak je de berekening niet direct in het hoofdformulier in de after update event van de control correctie? Als je daar een som van waarden nodig hebt uit de lijnen van het subformulier kan je die ophalen met een DSUM functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan