Waarde uit Subformulier halen en in hoofdformulier plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

In de footer van het subformulier heb ik een aantal velden die totalen berekend. Nu wil ik dat het de totalen in het hoofdformulier weergeven wordt. Dat is gelukt. Maar nu wil ik dat het ook opgeslagen wordt in het hoofdtabel. En iedere wijziging in de totalen dan gewijzigd word.

Nu heb ik in het hoofdformulier een veld staan met de naam Subtotaal met als besturingselementbron:

=[Subformulier QryFactuurdetails].[Form]![SomExBTW]

Heb in VBA onder AfterUpdate () het volgende gezet: Form_Factuur.Subtotaal = Me.SomExBTW

Maar dat werkt niet altijd. Werkt wel als je een nieuwe item toevoegd.

Het is natuurlijk onzin om berekende velden op te slaan in een tabel, daarvoor heb je queries. Is één van de basis normalisatieregels. En berekend velden op rapporten en formulieren. Het kan wel, met de juiste gebeurtenis. AfterUpdate werkt pas als je iets anders doet op het formulier; probeer eens een andere zou ik zeggen. BeforeUpdate komt meer in aanmerking.

Dat heb ik al opgelost door in het hoofdformulier bij de knoppen voor het uitprinten of nieuwe factuur 'bij kiezen' me.Subtotaal = Me.SomExBTW te plaatsen. Nu werkt het wel.
Dat opslaan van de berekenende velden heb ik gedaan om en Overzicht van de facturen te kunnen printen.

Dat opslaan van de berekenende velden heb ik gedaan om en Overzicht van de facturen te kunnen printen.
Blijft onzinnig, want ook daar kun je het gewoon afleiden uit de andere gegevens. Het wint helemaal niks om het op te slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan