• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Waarde uit tekst halen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik wil graag een waarde uit een tekst halen. Ik heb een voorbeeldbestandje gemaakt.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Groene cellen zijn gewenste uitkomsten

Bijlagen

Kijk hier eens:

Zo de gewenste resultaten?
Code:
=SUBSTITUEREN(XML.FILTEREN("<t><s>"&SUBSTITUEREN(A1;" ";"</s><s>")&"</s></t>";"//s[number()=.]");".";",")
Mooier is dit (voor Excel 365):
Code:
=REGEXEXTRAHEREN(A1;"\d{1,3}(?:\.\d{3})*(?:\.\d+)?")

Laatst bewerkt:
Alle antwoorden zijn helemaal perfect. Petje af. Ik ben eerlijk gezegd niet slecht in Excel. :-), maar dit had ik niet kunnen maken. Ik pak de oplossing van AlexCEL, omdat ik deze in een tabel ga plakken. Ik heb dan alle informatie goed op een regel staan en dan kan ik hierop rapporten maken.
Ik zie graag de voorbeelden van peter59 met Powerquery, maar ik werk er zelf nog niet echt mee. Ik ken ondertussen wel wat basiskennis, maar in dit geval was het nog te moeilijk voor mij. Voorbeeld van Ed is ook fraai, hiermee kun je alle cijfers uit een tekst halen. Dit kan nog ooit van pas komen.
Dankzij jullie hulp kan een mooi overzicht maken van honderden objecten. Iedereen ontzettend bedankt.

Terug
Bovenaan Onderaan