• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit userform vinden in 4e kolom en dan tabel vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo

Ik ben bezig een formulier voor de hengelsport vereniging te maken.

De excel sheet is wel klaar maar met het userform loop ik tegen een probleem op.
Als ik een naam van een deelnemer invul in het formulier en dan wil opslaan komt er een foutmelding.

Ik zoek de naam in de 4e kolom en wil dan alle gegevens invullen die rij in de tabel.

Ik heb nu nog alleen de 1e cel in de tabel in de code staan maar hier ontstaat de foutmelding al.

Ik heb d nodige dingen geprobeerd..... maar helaas.

Steven
Bekijk bijlage VissenTest.xlsm

Je hebt het 2x over een foutmelding, maar die melding zelf vertel je er niet bij.

Het regeltje zo werkt wel.
Code:
lRange = Application.Match((cbxNaam.Value), .Columns(4), 0)

Pas deze regel eens aan:
Code:
lRange = Application.Match(cbxNaam.Text, .Columns(4), 0)

CbxNaam = text en geen integer

Precies ExcelAmateur.
Met "lRange = Application.Match(CInt(cbxNaam.Text), .Columns(1), 0)" wordt getracht de waarde uit de textbox naar een Integer te converteren en dat gaat uiteraard niet. Vandaar de fout dat de typen niet overeen komen.

Dank jullie wel.
Echt ik was in de overtuiging deze oplossing getest te hebben, maar blijkbaar niet.
En als je er te lang naar staart maak je foutjes zoals die integer functie. Stom van mij maar geweldig dat ik jullie hulp krijg.

Steven

Dat fenomeen is mij niet onbekend ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan