• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde van A2 in andere rij overnemen indien A1 gelijk is aan X

• Onderwerp starter Onderwerp starter jk88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jk88

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Een voorbeeld:
In A1 staat: "Sjoerd"
In B1 staat: "xx"

Vervolgens komt "Sjoerd" op meerdere willekeurige rijen (wel zelfde kolom) terug.
Stel: "Sjoerd" staat ook in A12 dan moet op B12 dus "xx" verschijnen (dit haalt hij weg bij B1).

In ditzelfde document staan ook diverse andere namen waar dit ook bij moet kunnen, dus ook bij "Henk", "Frits" en "Klaas"

Handmatig invoeren is geen optie i.v.m. de grootte van het bestand.

Iemand enig idee met welke formule dit kan?
Ik probeer al een combinatie te maken tussen SOM.ALS en VERT.ZOEKEN, maar dit lukt nog niet echt en het moet vast makkelijker kunnen.

Zet dat maar eens in een vb-bestandje want anders blijven we over en weer praten(schrijven).

Ik kan geen voorbeeld bestandje uploaden. Hij pakt hem niet, zowel xls als xlsx in niet in Chrome of IE. Bestand is nog geen 24kb groot... Dus dan maar even zo:

Werknemerslijst -- Aanwezig?
Klaas Praatgraag -- xx
Sineke de Grote
Piet Friet
Sjoerd van der Ploeg -- xx
Frits Fictief

Afdeling A -- Aanwezig?
Klaas Praatgraag
Piet Friet
Sjoerd van der Ploeg

Afdeling B
Sineke de Grote
Frits Fictief
Klaas Praatgraag

Afdeling C
Piet Friet
Sjoerd van der Ploeg
Frits Fictief

Nu wil ik dus graag dat bij iedere "Klaas Praatgraag" en "Sjoerd van der Ploeg" in de verschillende afdelingen automatisch "xx" komt te staan (die ze dus uit de bovenste cellen halen). Dit betekent dat ze niet aanwezig zijn. Het werkelijke document bestaat uit veel meer namen en 5 afdelingen. Mensen werken maximaal op 3 afdelingen. Handmatig invoeren is geen optie.

jk88,

zoiets???

Bijlagen

Perfect! Dat is precies wat ik zocht. Maar ik begrijp de werking niet helemaal dus het lukt mij nog niet om het te dupliceren in mijn eigen bestand.

Ik ga even puzzelen en kom er op terug!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Haije : Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat hij dat bereik "zoeken" noemt?

selecteer het betreffende bereik en geef het een naam; zie ook invoegen > naam (Excel 2003)

of via het naamvak links boven zie bijlage of hieronder

Bijlagen

• voor jk88.jpg
    voor jk88.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp! Heb het na wat puzzelen kunnen verwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan