Waarde van andere website weergeven op site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich is dat mogelijk als je bijvoorbeeld PHP op je website hebt draaien, Je kunt dan de URL als file openen, en de inhoud doorzoeken totdat je de waarde van Dodewaard tegenkomt om vervolgens deze waarde te laten zien.

Ik heb wel andere php-gegevens inderdaad ook op de site staan. Dat heeft een vriend voor me gedaan. Kun je aangeven hoe ik dat zou moeten doen?

in het kort moet het lijken op onderstaand stuk:

Code:
$url = "http://www.rijkswaterstaat.nl/mobi/water/meetnet.aspx?area=MiddenOost";
if (!($fp = fopen($url, "r")))
    exit($url . "Unable to open the input file.");

while (!feof($fp)) {
    // read a line
    $buf = fgets($fp, 1024);
    // check if dodewaard is found
    if (strstr($buf, "Dodewaard")) {
    // piece of source:
    // </tr><tr class="subheader"><th rowspan="2"><strong>Dodewaard
    //</strong>
    //</th>
    //</tr><tr class="roweven"><td>31/12 11:10
    //</td><td style="margin-left:5px;"><a href="/mobi/water/meetnet-detail.aspx?projecttype=waterstanden&amp;category=1&amp;loc=DODE&amp;net=LMW&amp;long=5.630527&amp;lat=51.9005&amp;zoom=11&amp;page=1&amp;area=MiddenOost">Gemeten waterstand
    //</a>
    //</td><td style="text-align: right;">701 cm NAP
    for ($i = 0; $i < 6; $i++)
      $buf = fgets($fp, 1024); // skip lines
    }
    echo strip_tags($buf); // controleer hier dat er de tekst 701 cm NAP op je pagina komt!!!
    $waarde = str_replace(" cm NAP", "", $buf);
    echo $waarde; // dit zou nu 701 moeten zijn
}

Wel even een waarschuwing, je mag niet zomaar dingen uit andere sites 'rippen'. Daar heb je wel toestemming voor nodig!

Daarnaast haalt dit script elke keer de overheids site op; zo wordt het laden van een pagina erg langzaam als je het direct 'in' gooit. Misschien een idee om het resultaat te cachen en maar 1x per dag op te halen oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan