• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde van een cel overnemen op een ander werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jubu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jubu

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2020
Ik heb een excel bestand met meerdere werkbladen. Als ik de waarde van een cel op blad 2 wil laten overnemen op blad 1 met bijvoorbeeld de formule =blad2$D$4, gaat dit goed als er een waarde (tekst) in de broncel staat. Als de broncel leeg is, verschijnt er in de cel op blad 1 een '0'. Ook als ik de celeigenschap wijzig in 'tekst'. Ik wil graag dat de doelcel dan net als de broncel leeg blijft.
Weet iemand hoe ik dit aan kan passen?
Dank!

Code:
 =ALS(blad2$D$4="";"";blad2$D$4)

Probeer het eens met deze formule

Dank! Dat werkt.
Nu is er alleen het probleem dat als ik dezelfde formule in de rest van deze kolom ook wil toepassen, dat ik deze dan voor elke rij apart in moet voeren. Als ik het voor 2 of 3 cellen invoer en selecteer deze cellen en trek aan het hoekje om het ook toe te passen op andere cellen in de kolom, dan herhaalt hij dezelfde formule voor deze twee of drie rijen. Dus hij kopieert het niet automatisch naar de volgende rijnummers... Ik krijg dus een herhaling. Hoe kan ik dat oplossen?

Even met de $-tekens spelen.
Code:
 =ALS(blad2$D4="";"";blad2$D4)
 =ALS(blad2D$4="";"";blad2D$4)
 =ALS(blad2D4="";"";blad2D4)

Als het om tekst gaat dan volstaat dit
Code:
=blad2$D4&""

Veel dank allen! De laatste oplossing werkt top!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan