• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde van een cel veiligstellen en cel ophogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartslife

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo,

In het voorbeeld heb ik de volgende situatie:

Als ik een waarde in F2 in vul en ik voer de macro (tekst even ingevoegd) uit dan wordt de waarde in cel H2 automatisch opgehoogd (voorbeeld 4000 > 20000 + 4000 = 24000).

Maar voordat H2 wordt opgehoogd moet die waarde in bijv. I2 terechtkomen zodat ik weet wat de voorlaatste waarde was.

Kunnen jullie mij hierbij helpen...

Als er een meer fraaie manier is (bijv. bij het invoeren van een waarde in F2, direct de actie uitvoeren ipv. via een zelf te macro moeten activeren middels een toetsencombinatie of button) dan hou ik aanbevolen.

Groeten en alvast bedankt,

Wilco

Bijlagen

Code:
Sub test()
[B]    Sheets("Blad1").Range("I2").Value = Sheets("Blad1").Range("H2").Value[/B]
    Sheets("Blad1").Range("H2").Value = Sheets("Blad1").Range("H2").Value + Sheets("Blad1").Range("F2").Value

End Sub
Het vetgedrukte is toegevoegd.
Het is gebruikelijk om .Value toe te voegen.

Je kunt dit niet doen dmv een formule.
Wél kan het eventueel met een toetsencombinatie of knop.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
Sub test()
[B]    Sheets("Blad1").Range("I2").Value = Sheets("Blad1").Range("H2").Value[/B]
    Sheets("Blad1").Range("H2").Value = Sheets("Blad1").Range("H2").Value + Sheets("Blad1").Range("F2").Value

End Sub
Het vetgedrukte is toegevoegd.
Het is gebruikelijk om .Value toe te voegen.

Bedankt, dit werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan